گوناگون

جنگل های مرزی جمهوری آذربایجان در جوار پارس آباد طعمه حریق شد

81165850 5698579

ˈخانش خداویردی زادهˈ شامگاه جمعه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در پارس آباد مغان گفت: این آتش سوزی که ساعاتی پیش رخ داده، هزاران اصله انواع درختان جنگلی خودرو و نیز بخش وسیعی از پوشش گیاهی در آن سوی ارس در روبه روی روستاهای ˈعبادآبادˈ و ˈقره داغلوˈ از توابع پارس آباد را تبدیل به خاکستر کرده است.

وی، با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی و مرزبانی جمهوری آذربایجان هیچ اقدامی برای اطفای حریق و یا جلوگیری از گسترش دامنه آن انجام نمی دهند، ادامه داد: ما در سال های اخیر بارها شاهد وقوع آتش سوزی در جنگل های مرزی آذربایجان بوده ایم.

خداویردی زاده با اشاره به مخاطرات زیست محیطی چنین حوادثی افزود: این اتفاق علاوه بر تخریب و تهدید محیط زیست و منابع طبیعی و بر هم زدن نظم اکوسیستم منطقه ، دود غلیظ ناشی از آن سبب آلودگی هوا در مناطق مرزی شده است.

او، با بیان اینکه جنگل های دو طرف رود ارس مامن و زیستگاه اصلی انواع پرندگان و جانواران وحشی از جمله گراز، خوک، شغال و روباه است، بیان کرد: این آتش سوزی موجب از بین رفتن و تخریب زیستگاه ها و تلف شدن شمار قابل توجهی از این حیوانات وحشی شده است.

به گفته وی، این آتش سوزی به علت اینکه رود ارس از بین جنگل های ایران و آذربایجان عبور می کند، نمی تواند جنگل های ما را تهدید کند.

ˈتیمور سلطان پورˈ از ساکنان روستای ˈقره داغلوˈ نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: دود غلیظ ناشی از آتش سوزی جنگل های مرزی جمهوری آذربایجان، آسمان روستاهای مرزی را فراگرفته است.

وی، با بیان اینکه آتش سوزی درختان جنگلی آن سوی رودخانه ی مرزی ارس به ضوح قابل مشاهده است، افزود: اگر آذربایجان نسبت به مهار این آتش سوزی اقدام نکند، شعاع دود و زبانه های آتش دامنگیر بخش های زیادی از جنگل ها و بیشه زارهای مرزی آن کشور خواهد شد.

شهرستان مرزی پارس آباد در 230کیلومتری شمال اردبیل و مجاورت جمهوری آذربایجان و رودخانه ارس واقع است.

7121/530 ** 1552

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا