گوناگون

جهاددانشگاهی خلاءهای موجود در دانشگاه‌ها را شناسایی کند

معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برای پر کردن خلاءهای موجود در دانشگاه، جهاد دانشگاهی باید این خلاءها را شناسایی نموده و نسبت به تکمیل چرخه جهاد علمی اقدام نماید.

علی غفاری، معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی در گفت‌وگو با ایسنا در اردبیل، گفت: برای پر کردن خلاءهای موجود در دانشگاه، جهاد دانشگاهی باید این خلاءها را شناسایی نموده و نسبت به تکمیل چرخه جهاد علمی اقدام نماید.

وی اظهارکرد: جهاد در لغت به معنای نهایت تلاش است و باید این نهاد بتواند جهاد علمی را در جامعه معرفی نماید از این رو برای چنین کاری باید حضور این نهاد در دانشگاه پررنگ‌تر شده و از طریق تکمیل فعالیت دانشگاه موثر واقع گردد.

غفاری افزود: برنامه این دانشگاه بر آن است که از هر گونه ایده مناسبی برای فعالیت دانشجویان در دوران دانشجویی حمایت کند تا بعد از دوران تحصیل بتوانند مشغول به کار شوند.

عضو هیئت علمی گروه عرفان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اگر زمینه‌ای برای تبدیل پایان نامه‌ها و ایده‌های علمی دانشجویان به فرصت‌های عملی برای آینده شغلی شان فراهم شود این دانشگاه از چنین خدماتی حمایت می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: جهاد دانشگاهی این استان در شوراهای علمی و فعالیت‌های راهبری خود از حضور صاحبنظران دانشگاهی استفاده نماید تا پیوندهایی مستحکم‌تر میان این دو نهاد به وجود آید و از عضویت افتخاری و همکاری اساتید این دانشگاه بهره‌مند شوند تا حضور این نهاد در دانشگاه محسوس‌تر شود.

غفاری خاطرنشان کرد: جهاد علمی نهایت تلاش علمی است و مانند سفری است که از جنان(بهشت) آغاز شده و باید ارمغانش بوی جنان باشد و به این منظور جهاد دانشگاهی باید بتواند این بوی بهشتی‌اش را به دانشگاهیان نشان دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا