گوناگون

جوانان فارسانی دیگر نیاز به مسافرت برای شنا کردن ندارند/ افتتاح استخر شنا بعد از 8 سال

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان فارسان یکی از شهرستانهای بزرگ استان چهارمحال و بختیاری و یکی از پر مسافرترین شهرستانهای این استان به شمار می رود.

در شهرستان فارسان مراکز آموزشی مهمی همچون دانشکده هنر دانشگاه شهرکرد و دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه آزاد واقع است که هر ساله دانشجویان بسیاری از نقاط مختلف کشور در این شهرستان درس می خوانند.

این شهرستان دارای جوانان با استعداد و ظرفیت بسیاری است و هم اکنون این شهرستان در بسیاری از ورزشهای از جمله بسکتبال، ورزش زورخانه ای، فوتسال و… در استان و کشور حرف برای گفتن دارد.

شهرستان فارسان مدت بسیاری زیادی بود که فاقد استخر شنا بود و جوانان و نوجوانان این شهرستان با وجود خطرات بسیاری و صرف هزینه های بسیاری به مرکز استان سفر می کردند و از استخر های شنای شهرکرد مانند استخر شنای شهید فاضل و یا استخر شنای شهدای شهرکرد استفاده می کردند.

این مهم از طرفی نیز موجب شده بود که استخر های شنای شهرکرد شلوغ شوند و نارضایتی هایی نیز ایجاد شود.

IMG09341543

هم اکنون با افتتاح استخر شنای شهرستان فارسان جوانان این شهرستان به راحتی می توانند در استخر شنای این شهرستان شنا کنند و جوانان با استعداد این شهرستان می توانند فعالیتهای ورزشی خود را به راحتی انجام دهند و آموزش شنا نیز در این شهرستان برای همه رده های سنی انجام می شود.

مراحل احداث این استخر شنای فارسان از سال 86 در این شهرستان اغاز شد

فرماندار شهرستان فارسان در این رابطه به خبرنگار مهر با اشاره به راه اندازی استخر شنای شهرستان فارسان، گفت: مراحل احداث این استخر شنای فارسان از سال 86 در این شهرستان اغاز شد و هم اکنون این استخر شنا به بهره برداری رسیده است و جوانان، نوجوانان و بزرگسالان این منطقه به راحتی می توانند از این استخر شنا بهره مند شوند.

فیروز احمدی اذعان داشت: این استخر شنا با اعتبار یک هزار و 850 میلیون تومان احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

وی بیان داشت: این استخر شنا یکی از مجهز ترین استخر شناهای کشور با استانداردهای به روز است و دارای امکانات خوبی  و مناسب است.

وی یاد آور شد: این استخر شنا دارای دو سونای خشک و بخر مجزا نیز است که مردم منطقه به راحتی می توانند از انها استفاده کنند.

زمینه توسعه ورزش شنا در شهرستان فارسان با راه اندازی استخر شنا میسر شده است

 مدیر ورزش و جوانان شهرستان فارسان نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: زمینه توسعه ورزش شنا در شهرستان فارسان با راه اندازی استخر شنا میسر شده است.

تورج نظیفی عنوان کرد: هم اکنون با ایجاد استخر شنا و بهره برداری از آن زمینه استعداد یابی ورزش شنا و دیگر ورزشهای آبی در شهرستان امکان پذیر است و باید در مسیر توسعه ورزش های آبی در این شهرستان تلاش کرد.

IMG07453339

وی اظهار داشت: روز های زوج تعلق به خواهران و روز های فرد تعلق به آقایان دارد و باید جوانان و نوجوانان در خصوص استفاده از این استخر شنا با توجه به شلوغی در حال حاضر استخر شنا برنامه ریزی کنند و به مرور مراجعه کنند تا در این استخر شنا سرویس دهی خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه زیر ساختها نقش اصلی در توسعه رشته های ورزشی دارد، بیان داشت: با ایجاد مراکز ورزشی اختصاصی هر ورزش می توان زمینه را برای رشد و توسعه آن ورزش فراهم کرد.

 مدیر ورزش و جوانان شهرستان فارسان ادامه داد: هم اکنون شهرستان فارسان یکی از شهرستانهای مهم استان چهارمحال و بختیاری است که در بسیاری از ورزشها توانسته مقامهای قهرمانی کشوری را کسب کند.

نظیفی تاکید کرد: هم اکنون دوره های آموزشی ورزشی مختلفی در تابستان برای جوانان و نوجوانان توسط هیئت های ورزشی برنامه ریزی شده است و در دستور کار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا