گوناگون

جوهرقند موجود در نان‌های لواش خطرناک‌تر از روغن پالم است

مدیرکل استاندارد گیلان گفت: موضوع استفاده از روغن پالم بزرگنمایی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، محمدعلی یوسفی در جمع خبرنگاران استان توضیح داد: وجود روغن پالم در برخی شیرهای تولیدی موجب نگرانی شهروندان شده است و امیدواریم این امر موجب نشود که مصرف شیر کنار گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از جوهر قند در نان‌های لواش به مراتب خطرناک‌تر از روغن پالم برای سلامت مردم است، تصریح کرد: از جوهرقند برای سفید کردن لباس استفاده می‌شود و استفاده از آن برای کش دادن به خمیر نان کاری خطرناک است که به طور مستقیم سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

یوسفی با بیان اینکه میزان مصرف برنج بین گیلانیان زیاد است، اضافه کرد: اگرچه برنج دارای مواد مغذی فراوانی است اما باید مراقب باشیم که به اندازه مصرف شود.همچنین وجود قارچ آفلاکتوسین در خشکبار خام از جمله مواردی است که مردم باید به آن توجه داشته باشند و فقط خشکباری که علامت استاندارد دارند استفاده کنند.

وی هشدار داد: از شکلات‌هایی استفاده نشود که بوی ماندگی داشته باشد. شکلات باید دارای بافت همگن و یکنواخت بوده و ترد و شکننده باشد. شکلات باید عاری از ماسیدگی سفید رنگ مربوط به شکوفه چربی و خاکستری رنگ مربوط به شکوفه شکر باشد و هنگام خوردن در دهان نماسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا