Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

جگوار اف تایپ SVR 2016 کوپه‌ ای زیبا، سریع‌ و پرصدا ؟

جگوار اف تایپ SVR 2016 کوپه‌  را شایت بتوان متمایز ترین محصول کمپانی جگوار دانست به گونه ای که کارشناسان کوپه‌ی SVR جگوار را سبک‌تر، محکم‌تر، سریع‌تر، پر صداتر و گران‌تر از هر اف تایپ دیگری می دانند.این در حالی است که این جگوار اف تایپ SVR 2016  به گفته کارشناسان قیمت تعیین شده آن ۱۰۰ هزار پوند بوده که تا سوپرخودرویی با حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت برای لاقه مندان به این برند باشد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

این خودرو از نسخه‌ی بهبودیافته‌ی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری و سوپرشارژدار جگوار با ۵۶۸ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور سود می‌برد. تنها ۳٫۵ ثانیه طول می‌کشد تا اف تایپ SVR از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. بنابراین حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت این خودرو تنها یک کار منحصر به افزودن رکاب و اسپویلر نبوده است.

بجای این مورد، مهندسان جگوار در بحث مهندسی کار را از ابتدا شروع کرده و سپس در اکثر نقاط همین کار را از نو انجام داده‌اند. شاسی تمام چرخ محرک SVR دوباره تنظیم شده و فنرها و دامپرهای نرم‌تر در جلو (به منظور بهبود پاسخ‌ها در سر پیچ‌ها) و فنرهای کمی سفت‌تر در بخش عقب بکار رفته‌اند. میله‌های ضد لغزش بزرگ‌تر در جلو و عقب کار گذاشته شده و رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر و ۲۰ اینچی را لاستیک‌های پیرلی پی زیرو در برگرفته‌اند. تمامی این بهینه‌سازی‌ها به خاطر افزایش چابکی و اعتمادبه‌نفس در سرعت‌های بالا و پایین صورت گرفته‌اند.

ترمزهای استاندارد از جنس فولاد هستند اما برای نسخه‌ی SVR، به علت‌های خصایص مربوط به پیست این خودرو، جگوار ترمزهای کربن سرامیک سفارشی را توسعه داده است. گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته با تعویض‌های سریع نیز دوباره تنظیم شده و تعویض‌های نرم‌تری را به نمایش می‌گذارد.

از نظر بصری، اف تایپ SVR به سادگی از مدل‌های پایین‌تر تشخیص داده می‌شود. جزئیات کربنی متنوعی در بیرون خودرو به منظور افزایش نیروی رو به پایین بکار رفته که از آن‌ها می‌توان به بال عقبی “زنده” اشاره کرد. داخل کابین نیز ترکیب دل‌چسبی از صندلی‌های جلویی چرمی وجود دارد که در هر سرعتی بدن را دربرمی گیرند.

همچنین سیستم اگزوز تیتانیومی جدیدی وجود دارد که صدای خشن‌تری را نسبت به هر جگوار دیگری تولید می‌کند. این سیستم به تنهایی ۱۶ کیلوگرم از ۵۰ کیلوگرم صرفه‌جویی وزنی خودرو را به خود اختصاص داده و ترمزهای سرامیک کربنی نیز ۲۱ کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌های فولادی هستند.

خب سواری و رانندگی خودرو شبیه چیست؟ برای اکثر بخش‌ها اشتباهی وجود ندارد و عاشق این خودرو شدن بسیار آسان است. جگوار ادعا می‌کند که SVR به‌صورت اعتیادآوری دینامیک است. این خودرو بسیار سریع بوده و صدای آن قطعاً دلپذیر است. کابین بازبینی شده‌ی آن نشان‌دهنده‌ی یک کوپه‌ی لوکس واقعی بوده و سواری، هندلینگ و سیستم فرمان نیز همگی به‌طور قابل‌توجهی نسبت به اف تایپ R های معمولی بهبود یافته‌اند.

کیفیت دینامیکی برجسته‌ی این خودرو به سواری آن مربوط می‌شود. شما هنوز می‌توانید لطافت بیشتری را در پاسخ‌های سیستم تعلیق آن بیابید و هر چه بیشتر با خودرو رانندگی کنید، بیشتر تحت تأثیر جذابیت‌های سواری‌اش قرار می‌گیرید.

این مورد تا زمانی است که شما در یک نقطه‌ی واضح و مشخص‌شده‌ای رانندگی می‌کنید که معمولاً دربردارنده‌ی جاده‌های موج‌دار سریع است، جایی که محدودیت بخش عقبی سفت شده‌ی سیستم تعلیق، خود را به شکل فقدان کنترل عمودی و اندکی پیچ‌وتاب خوردن در سرعت‌های بسیار بالا نشان می‌دهد.SVR یک پورشه ۹۱۱ توربو نیست، مخصوصاً در خط مستقیم و قطعاً زمان عبور از پیچ‌ها نیز همین مورد برقرار است.

اما از طرف دیگر، جگوار بی‌شک مخصوصاً داخل کابین جادوی بیشتری نسبت به ۹۱۱ توربو نشان می‌دهد. شاید به جز گیربکس که کمی شبیه نسخه‌های رنجروور نشان می‌دهد و برای یک خودروی اسپورت نیست؛ و دوباره،SVR از عالی نبودن گیربکس در مقایسه با رقبا رنج می‌برد. گیربکس دوباره‌ تنظیم‌شده‌ی این خودرو برای استفاده مشکلی ندارد اما چیزی بیش از این هم ارائه نمی‌دهد.

هرچند، به عنوان یک پرچم‌دار برای دسته‌ی وسیعی از خودروها، اف تایپ SVR کار خود را به خوبی انجام داده است. قیمت ۱۱۰ هزار پوندی (۱۱۵ هزار پوند برای نسخه‌ی کانورتیبل) این خودرو ارزش قابل‌توجهی را در برابر کارایی بالای خود نشان می‌دهد ما این خودرو را تنها به خاطر قیمت نمی‌خواهیم بلکه صدا، ظاهر و جذابیت‌هایش را دوست داریم.

این کوپه‌ی گران‌قیمت اولین خودروی جگوار است که نشان SVR را حمل می‌کند و این کار را با افتخار زیادی انجام می‌دهد. اف تایپ SVR به‌طور وحشتناکی سریع بوده و شنیدن صدای آن شگفت‌انگیز است و سواری آن به اندازه‌ی امیدهایمان خوب است. شاید این خودرو به دندان‌های نیش بزرگ‌تری برای مقابله با خودروهایی چون ۹۱۱ GT3 و نیسان GT-R نیاز داشته باشد اما به عنوان یک جی تی لوکس بسیار سریع برخی‌ها را شکست می‌دهد.

مشخصات جگوار اف تایپ SVR کوپه

قیمت: ۱۱۰ هزار پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژر
قدرت/گشتاور: ۵۶۸ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳٫۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۲۲ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۹٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: cars

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا