Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسگردشگری

قدم زدن بر روی دریاچه ایسه‌ئو در ایتالیا با ابتکاری جالب !

قدم زدن بر روی دریاچه ایسه‌ئو در ایتالیا در حالی ممکن شده است که اخیلی ها رویای قدم زدن بر روی آب را در سرش می پروراند اما حالا این افراد می تواند با رفتن به دریاچه ای در شمال ایتالیا به آرزوی خودشان دست یابد. چرا که با خلاقیت و ایتکار کریستو، هنرمند بلغاری قدم زدن بر روی دریاچه «ایسه ئو» در ایتالیا ممکن  شده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

قدم زدن بر روی دریاچه ایسه‌ئو در ایتالیا به لطف کریستو و گروه همراهش در حالی ممکن شده است که حدود ۲۲۰ هزار مکعب شناور از جنس پلی اتیلن را کنار هم قرار داده تا پیاده‌رویی به طول ۳ کیلومتر روی دریاچه بسازند. این پیاده‌رو که «پل‌های شناور» نامیده شده، دو جزیره را به روستای سولزانو در خاک ایتالیا متصل می‌کند. یکی از این جزایر به نام مونته ایسولو، ۲ هزار نفر جمعیت دارد و برای دسترسی به آن باید از قایق استفاده کرد.

در این میان از دو روز قبل و همزمان با افتتاح این پروژه با وجود شرایط نامناسب آب و هوا، هزاران بازدید کننده برای ساعت ها در انتظار ماندند تا بتوانند روی آب قدم بزنند. برآورد می شود نیم میلیون گردشگر از این طرح ابتکاری دیدن کنند. با وجود اینکه کریستو شخصاً ۱۵ میلیون یورو برای ساخت این پل‌ها هزینه کرده، اما برای راه رفتن روی آنها پولی از افراد گرفته نخواهد شد.

کریستو طراح و مجری این طرح می گوید:

افراد می‌توانند از پل‌های شناور روی دریاچه عبور کرده و به دو جزیرۀ دورافتاده دسترسی پیدا کنند. این کار و سفر هنری بمدت چهارده تا شانزده روز دایر است اما خلق و اجرای آن هفته ها، ماه ها و سال ها طول کشید است و در واقع این کار، حاصل صبر است که من و تیمم داشته ایم چرا که خیلی ها مخالف اجرای آن بودند و برخی نیز موافق که در نهایت این ابتکار، عملی شد و امروز مردم از آن لذت می برند.

پل‌های شناور بیش از آنکه یک اثر هنری باشند، یک سازۀ مهندسی جالب توجه هستند. رنگ پارچه در این پروژه، متناسب با وضعیت نور، از قرمز تا طلایی در تغییر است و بخشی از این پارچه نیز داخل خیابانهای «سولزانو» را پوشانده است.

با هم در میهن پست تصاویری دیدنی از قدم زدم مردم بر روی دریاچه ایسه‌ئو در ایتالیا را تماشا می کنیم .

منبع: designboom

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا