Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلتنرم افزار موبایل و تبلت

قابلیت های مخفی در سیستم عامل IOS 10 را بشناسید

قابلیت های مخفی در سیستم عامل IOS 10 را حالا قبل از عرضه نسخه نهایی این سیستم عامل برای شما کاربران و علاقمندان به  این سیستم عامل پرطرفدار را آماده کرده ایم . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

شرکت اپل در نسخه قدیمی تر سیستم عامل خود یعنی IOS 9 تمرکز خود را بیشتر بر روی افزایش سرعت و امنیت دستگاه گذاشته بود . اما در سیستم عامل IOS 10 به سمت رابط کاربری بهتر رفته است . ویژگی هایی اضافه شده تا کاربر بی دردسر تر کار های مورد نظرش را انجام دهد . ما قصد داریم ده قابلیت مخفی یا کمتر شناخته شده در این سیستم عامل را به شما معرفی کنیم .

۱٫ قابلیت تنظیم نور در اپلیکشین چراغ قوه

گوشی های آیفون اکثرا دارای یک فلش ال ای دی در کنار دوربین اصلی خود هستند که در مواقع مورد نیاز می توان از آن به عنوان چراغ قوه استفاده کرد . در آی او اس ۱۰ شما می توانید میزان نور این فلش را کنترل کنید .

قابلیت های مخفی در سیستم عامل IOS 10

۲٫ حذف برخی علائم در بزرگراه ها و همچنین حذف عوارضی ها در Maps

در اپلیکیشن نقشه همیشه وجود جزئیات زیاد برای کاربر مفید نخواهد بود و گاهی موجب گمراهی او می شود . در نسخه جدید آی او اس زمانی که شما در حال مسیر یابی هستید می توانید گزینه های اضافی را حذف کرده و بصورت ساده تری به نقشه نگاه کنید .

قابلیت های مخفی در سیستم عامل IOS 10قابلیت های مخفی در سیستم عامل IOS 10

۳٫ تبلیغ اپلیکیشن ها در اپ استور

این ویژگی برای توسعه دهندگان آی او اسی جذاب است . آنها در نسخه نهایی سیستم عامل IOS 10 می توانند از اپل یک فضای تبلیغاتی برای نرم افزارشان بخرند تا به شکل بهتری نرم افزار های خود را معرفی کنند .

قابلیت های مخفی در سیستم عامل IOS 10

۴٫ فیلتر ایمیل ها

با این قابلیت در اپلیکشین ایمیل در آی او اس کاربر می تواند به سادگی از ورود  ایمیل های غیر ضروری به صندوق دریافت یا همان اینباکس جلوگیری کند. مثلا فقط ایمیل را از افراد خاصی قبول کند و یا اینکه اگر فایل ضمیمه در ایمیل وجود داشت آن را وارد این باکس کند.

قابلیت های مخفی در سیستم عامل IOS 10

۵٫ حذف یکباره تمامی اعلان ها

در بخش اعلان ها یا همان نوتیفیکیشن کاربران آی او اس در نسخه قبلی مجبور بودند اعلان ها را یکی یکی حذف کنند و همین مسئله بسیار آزار دهنده بود . اما در سیستم عامل IOS 10  دکمه حذف همزمان تمامی اعلان ها اضافه شده است .

قابلیت های مخفی در سیستم عامل IOS 10

۶٫ اضافه شدن جستجو به بخش مرکز اعلان ها

اپل در حقیقت گزینه جستجو در بخش نرم افزار ها را به قسمت مرکز اعلان ها انتقال داده . حالا دسترسی به سرچ آسان تر شده .

قابلیت های مخفی در سیستم عامل IOS 10

۷٫ فعال کردن رسید چت در iMessage بصورت جداگانه

حالا در نرم افزار iMessage که یکی از شاهکار های اپل محسوب می شود و البته متاسفانه ویژگی اصلی آن در ایران غیر فعال است  می توانید رسید های چت را فقط برای کاربرانی که خود تعیین می کنید ارسال و یا دریافت کنید .

قابلیت های مخفی در سیستم عامل IOS 10

۸٫ کوچکتر شدن نوار Status  و همچنین دکمه Back to

نوار Status  ظاهر جمع و جوری پیدا کرده و دکمه Back to در این نوار هم کوچتر شده است . همچنین در این نسخه جدید آی او اس میزان آنتن وای فای و آنتن سیم کارت هم در نوار Status نشان داده می شوند.

قابلیت های مخفی در سیستم عامل IOS 10

۹٫ تمامی تب های سافاری را با یک دکمه ببنید

همانند اعلان ها در آی او اس تا پیش از این میبایست تک به تک تب های مرورگر سافاری را بصورت جداگانه می بستید . اما در نسخه نهایی IOS10 با یک دکمه و یک کلیک تمام آنها بسته خواهند شد.

قابلیت های مخفی در سیستم عامل IOS 10

۱۰٫ در اپلیکیشن iMessage با دست خط خود و بصورت افقی تایپ کنید

در نسخه نهایی سیستم عامل IOS 10 برای استفاده از اپلیکیشن iMessage کافیست تا گوشی خود را بصورت افقی نگه دارید تا بتوانید به شکل افقی هم پیام ارسال کنید . این ویژگی به کاربر کمک می کند تا برای نوشتن پیغام با دست خط خودش فضای بیشتری داشته باشد.

قابلیت های مخفی در سیستم عامل IOS 10

بنظر شما اپل با این ویژگی های جدید در نسخه نهایی سیستم عامل IOS 10 می تواند کاربرانش را راضی کند ؟ یا بهتر بگویم به نظر شما  خلاقیت ها و نوآوری های اپل که همیشه زبانزد است به اندازه کافی در نسخه نهایی IOS 10 به نمایش گذاشته شده ؟

منبع : phonearena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا