گوناگون

حاشیه‌نشینان سنندج، جمعیتی معادل شهر سنندج دارند

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج معتقد است: حاشیه نشینی بزرگترین و مهمترین چالش پیشروی سنندج است.

سید بهاءالدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کردستان، اظهار کرد: حاشیه‌ای بسیار بزرگ در اطراف سنندج در حال شکل گیری است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری برای دریافت معوقات میلیاردی شهرداری سنندج، اظهار کرد: متاسفانه با وجود پیگیری‌های شورای شهر و شهرداری، موفق به اخذ درصد کمی از این معوقات شده‌ایم.

حسینی تصریح کرد: نبود زیرساخت‌ها، بودجه و اعتبار کافی و نیز سنگینی ازدیاد نیروی انسانی کم کارآمد در شهرداری سنندج، مشکلات عدیده‌ای در شهرداری به وجود آورده و نیز معضلات حاشیه شهر سنندج که جمعیتی مساوی یا بیشتر از جمعیت شهری سنندج را دارد باعث ایجاد نارضایتی‌هایی در شورا نسبت به عملکرد شهرداری شده است.

وی افزود: در طول یکسال گذشته برای رفع این مشکلات قدم‌هایی برداشته شده است اما به طور قطع هرگز با این بودجه قطره چکانی و حرکت لاک پشتی قادر به رفع این مشکلات نخواهیم بود. یکی از شاهراه‌های برون رفت از این مشکلات، تدوین و اجرای برنامه استراتژیک مدیریت شهری سنندج است.

حسینی خاطرنشان کرد: دانشمندان بزرگ مدیریت شهری دانشگاه کردستان در طراحیCDS شهر سنندج به این نکته رسیده‌اند که حاشیه‌ای بسیار بزرگ در اطراف سنندج در حال شکل گیری است که با اتصال این حواشی و نواحی منفصل شهری به همدیگر هلال بزرگی که آن را هلال فقر نامیده‌اند، شهر را دچار مشکل خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه این حاشیه نشینی از ننله، ‌نایسر، آساوله، قار، دوشان، گریزه و حسن آباد تشکیل شده است، افزود: دلیل اصلی رشد سریع و غیر قابل کنترل این حاشیه نشینی در سنندج، مهاجرت روستاییان استان به سطح شهرهاست.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج بیان کرد: آمار نشان می‌دهد درآمد سرانه مردم استان ما کمتر از میانگین کشوری است. آمار بیکاری در کردستان بالاتر از 30 درصد است، لذا پدید آمدن این حواشی در شهر سنندج امری اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا