گوناگون

حبیبی: دولت را بی‌چون و چرا تایید و یا رد نمی‌کنیم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: در مورد دولت تاکنون موضع‌گیری‌های روشن داشته‌ایم چراکه آن را نه بی‌چون و چرا تایید و نه بی‌چون و چرا رد می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدنبی حبیبی یکشنبه‌شب در جمع دبیران این حزب در شهرستان‌های فارس و اعضای شورای استانی موتلفه، اظهار داشت: برای مجلس نهم دو سال پیش از انتخابات فعالیت‌های خود را آغاز کردیم و از مجموع اسامی 200 نفره افرادی که از شهرستان‌ها در سطح کشور توسط دفاتر این حزب به تهران معرفی شد، 129 نفر به مجلس راه یافتند.

وی افزود: برای مجلس آینده نیز از سه ماه گذشته فعالیت‌های ما شروع شده و برای رسیدن به این که آیا اصولگرایان در این زمینه به یکدیگر نزدیک خواهند شد یا خیر، خود را معطل نکرده‌ایم و اقدامات لازم را ادامه می‌دهیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر ضرورت ائتلاف اصولگرایان برای به‌دست آوردن کرسی‌های مجلس، تصریح کرد: راه دومی جز ائتلاف در این زمینه وجود ندارد و چنانچه تفرقه‌ای ایجاد شود به‌یقین مجلس را به رقبای خود واگذار خواهیم کرد.

حبیبی با بیان اینکه رقبای ما نیز در نزدیک شدن به یکدیگر تلاش می‌کنند، گفت: به دنبال ائتلاف اصولگرایان بودن، جزو واجبات سیاسی ما است که آن را در سایه محوریت قراردادن روحانیت صلاح می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه از هم‌اینک باید نگاه ما به نقطه‌ای که با محوریت روحانیت در سطح کشور باشد تنظیم شود، بیان کرد: در این زمینه اقدامات عملی خود را در حال انجام داریم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با یادآوری اینکه در انتخابات مجلس نهم اختلافاتی توسط جبهه پایداری به وجود آمد، افزود: با وجود این وضعیت، این مجلس اصولگرا از آب درآمد هرچند که شاید بین نمایندگان اختلاف سلیقه‌هایی وجود داشته باشد.

حبیبی در مورد مجلس خبرگان پیشنهاد کرد که کار تشکیلاتی با موتلفه باشد و جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز در مورد افراد اعلام نظر کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضع‌گیری‌های ما نسبت به سخنان رئیس جمهور از تمام تشکل‌ها بیشتر بوده است که حاصل آن یک پیش‌نوشت از مرکز سیاسی و اعلام نظر سران حزب است که در نهایت توسط دبیرکل مطرح می‌شود.

وی در مورد سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه تقسیم‌بندی هنر و هنرمند نسبت به ارزشی و غیرارزشی بی‌معنا است، بیان کرد: در این مورد موضع‌گیری روشن داشته‌ایم چراکه دولت را نه بی‌چون و چرا تایید و نه بی‌چون و چرا رد می‌کنیم.

حبیبی با بیان اینکه دولت در مورد انتصابات به وعده‌های خود عمل نکرده است، تصریح کرد: در موضع‌گیری خود در این زمینه خطاب به آقای روحانی گفته‌ایم اگر قرار است کفه اصلاح‌طلبان را در انتصابات بسیار سنگین‌تر کند، حداقل از فتنه‌گران استفاده نکند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه نسبت به کارهای خوب و بد دولت موضع‌گیری می‌کنیم، تصریح کرد: در انتصابات دولت، فتنه‌گران با اصلاح‌طلبان قاطی شده‌اند به‌طوری که یکی از استانداران گفته بود در مورد انتصاب اصولگرایان از تهران به ما تذکر می‌دهند و میزان به‌کارگیری اصولگرایان با اصلاح‌طلبان در این زمینه به‌طور کلی قابل مقایسه نیست.

وی در مورد نحوه عضوگیری حزب موتلفه تصریح کرد: این روند به نسبت سخت است به طوری که برخی در این زمینه اعتراض دارند اما ما به کمیت اکتفا نمی‌کنیم و به دنبال سیاهی لشکر نیستیم و مقید هستیم تا کسانی که عضو می‌شوند باید از فیلترهای مختلف حزب عبور کنند.

حبیبی به تشکیل کارگروه‌های مختلف در این حزب برای اداره کشور از سال‌ها پیش اشاره کرد و گفت: امسال نیز دو کارگروه قوی با حضور برخی از اعضای شورای مرکزی حزب و بیرون از آن برای سال اقتصاد و فرهنگ تشکیل داده‌ایم که جلسات آنان مرتب شکل می‌گیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: سه سال پیش چشم‌انداز 15 ساله حزب مصوب و عمده‌ترین موضوعات در نظر گرفته شده در آن شامل ارتقا و تعمیق ایدئولوژیک در حزب، داشتن برنامه برای اداره کشور و کادرسازی مدیرانی است که بتوانند کشور را اداره کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تاکنون آقای روحانی حتی برای یک‌مرتبه هم کلمه فتنه را در سخنان خود به‌کار نبرده است، تصریح کرد: ما باید دائم در بوق فتنه بدمیم چراکه برای براندازی نظام آمدند اما زورشان نرسید و توبه نیز نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا