گوناگون

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی: دستگاه قضا در سرعت رسیدگی به پرونده‌های قضایی خوش درخشیده است

2367834 289حجت‌الاسلام والمسلمین “هادی صادقی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارزیابی عملکرد قوه قضاییه اظهار داشت: یکی از مواردی که دستگاه قضا در آن خوش درخشیده بهبود وضعیت رسیدگی به پرونده‌های قضایی است، به طوری که میزان خروجی پرونده‌ها نسبت به ورودی آن به محاکم قضایی پیشی گرفته است.
 
وی با بیان اینکه اطاله دادرسی یکی از مسائلی است که شهروندان همواره از آن گله‌مندند، ادامه داد: طی سال گذشته سرعت رسیدگی به پرونده‌های قضایی افزایش چشمگیری یافته، که این به این معناست که افزایش نیروی انسانی در قوه قضاییه در کاهش اطاله دادرسی موثر واقع شده است.
 
حجت‌الاسلام صادقی افزود: حدود هزار نفر به عنوان قاضی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و گزینشی به دستگاه قضایی اضافه شده که با دقت و عزم جدی به پرونده‌های قضایی رسیدگی می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: دستگاه قضا با برگزاری مسابقات قرآنی در ترویج فرهنگ قرآنی گام‌های بلندی برداشته، به طوری که بیش از 50 هزار نفر از سراسر کشور در این طرح شرکت کردند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عامل فرهنگ نقش مهمی در کاهش جرائم دارد، دستگاه قضا در این عرصه نیز تلاش فراوانی دارد که در این راستا پایگاه اطلاع‌ رسانی معاونت فرهنگی ایجاد و به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا