گوناگون

حراست از دو میلیون و 700 هزار هکتار عرصه ملی آذربایجان غربی، نیازمند عزم همگانی است

81149406 5669424

اسماعیل کریم زاده حق روز شنبه در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: با توجه به پتانسیل های خوب عرصه های ملی در آذربایجان غربی این نعمت الهی را باید پاس داشت و از مراتع بسیار خوب و عرصه های مستعد آن بیشترین حفاظت را کرد.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی با داشتن عرصه های ملی دو میلیون و 750 هزار هکتاری، صاحب یک نعمت بزرگ الهی است که باید با مدیریت هوشمندانه و اصولی آن را پویا و زنده نگه داریم.

وی اظهار کرد: کار در عرصه های منابع طبیعی بسیار دشوار است و اداره کل جهادکشاورزی آذربایجان غربی به نوبه خود آماده هرگونه همکاری با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای حفاظت از بیت المال و انفال الهی است.

وی با قدردانی از زحمات خالصانه و شبانه روزی دست اندرکاران عرصه های ملی به ویژه در آذربایجان غربی ادامه داد: حمایت و توسعه عرصه های ملی یک وظیفه همگانی است و با توجه به ارتباط تنگاتنگ دستگاههای مرتبط از جمله جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این خصوص، لازم است هر دو نهاد بیش از پیش به مقوله حفاظت و احیا توجه داشته باشند.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تبدیل شدن فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی گفت: تمامی آحاد جامعه در هر سطحی که هستند باید این فرهنگ را ارتقا داده و آن را گسترش دهند.

علی پیرمرادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نیز در این دیدار، بر همکاری با جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: با توجه به گستردگی عرصه های ملی و تنوع اقلیمی در سطح استان، مدیریت بر این عرصه ها نیازمند همدلی و همراهی است که امیدواریم با مدیریت جدید جهاد کشاورزی استان، این عرصه ها برای نسلهای بعدی نیز همچنان پویا و سرزنده حفاظت شوند.

اسماعیل کریم زاده حق هفتم اردیبهشت ماه امسال به عنوان مدیرکل جدید جهاد کشاورزی استان انتخاب شد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی، یکی از ادارات کل زیرمجموعه اداره کل جهاد کشاورزی است.

8136/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا