گوناگون

حساب یارانه ضامن دریافت تسهیلات قرآنی

81159733 5687507

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، غلامرضا مصطفی پور روز یکشنبه در نشستی مشترک با حسین کوششی مدیر عامل تشکل های مردمی و قرآنی، افزود: فعالان حوزه قرآن می توانند پس از افتتاح این حساب از تسهیلات مذکور استفاده کنند.

همچنین مدیر عامل تشکل های مردمی و قرآنی نیز در این جلسه با ارایه توضیحاتی در خصوص این تسهیلات اظهار داشت: تسهیلات قرآنی بر اساس انعقاد تفاهم نامه ای میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و موسسات قرآنی و مردمی کشور ارایه می شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات برای اولین بار با سر فصل ویژه فعالان قرآنی کشور پیش بینی شده و بر اساس آن جامعه فعال در حوزه قرآن، خانواده های مرتبط و مجموعه های قرآنی می توانند از تسهیلات مذکور بهره مند شوند.

مدیر عامل تشکل های مردمی و قرآنی سهولت در پرداخت تسهیلات را از ویژگی های آن عنوان کرد و اظهار داشت: در صورتی که دریافت کنندگان این تسهیلات یارانه نقدی خود را از بانک قرض الحسنه دریافت کنند دیگر نیازی به ضامن برای دریافت تسهیلات ندارند.

همچنین مصطفی پور مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه این نشست در خصوص عملکرد این بانک در سال 92 افزود: منابع این بانک در سال 92 با رشد 43 درصدی به حدود 25 هزار میلیارد ریال رسید.

وی گفت: همچنین مانده تسهیلات بانک در سال گذشته 22 هزار میلیارد ریال و مجموع تسهیلات پرداختی نیز 47 هزار میلیارد ریال در قالب 980 هزار پرونده تسهیلاتی بوده است.

مصطفی پور اظهار داشت: این بانک در سال گذشته دو هزار میلیارد ریال منابع خارج از سهمیه به تسهیلات قرض الحسنه اختصاص داد و در سال جاری نیز یک هزار میلیارد ریال برای امر تخصیص یافته است.

** ارایه تسهیلات 30 میلیون ریالی درمان

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران همچنین از ارایه تسهیلات 30 میلیون ریالی درمان خبر داد و گفت: همچنین ارایه کارت اعتباری 15 میلیون ریالی در دستور کار قرار گرفت و دارندگان آن می توانند در فرصتی سه ماهه از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به ارایه تسهیلات به زندانیان آزاد شده نیز گفت: این امر باعث کاهش تعداد بازگشت زندانیان به زندان شده به نحوی که از چهار هزار نفر زندانی آزاد شده که از این تسهیلات استفاده کرده اند تنها 800 نفر به زندان بازگشته اند که این میزان قبل از اجرای این طرح 20 درصد بوده است.

اقتصام(3)** 9141**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا