گوناگون

حضور دبیرکل یونسکو

‌برای نخستین بار دبیرکل و روسای پنج گروه آموزش، علوم، ارتباطات، علوم اجتماعی و فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو – ایران، به دعوت شهرداری رشت، در روزهای شنبه ۲۵ و یکشنبه ۲۶ مرداد، در رشت حضور خواهند یافت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان، فاطمه قدیمی رییس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت در این باره گفت: به منظور آشنایی مجموعه مدیریت شهری با فعالیت‌ها و اقدامات کمیسیون ملی یونسکو و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، همچنین بررسی مباحث مربوط به مدیریت شهری، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و موارد مربوط به پایداری شهری در حوزه‌های مختلف محیط زیستی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، این دعوت از سوی شهرداری رشت انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا با هدف بهره‌مندی از ظرفیت ها و استفاده بهینه از حضور کمیسیون ملی یونسکو به منظور مطرح کردن و تلاش جهت پیوستن شهر رشت به شبکه شهرهای خلاق، در زیرمولفه گردشگری خلاق به عنوان “شهر خوراک شناسی یونسکو” با عنایت به دارا بودن ویژگی‌ها و پتانسیل‌های این شهر، نیز گفت‌وگو خواهد شد.

‌قدیمی در ادامه افزود: ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت به منظور اشتراک‌گذاری سیاست‌ها و اثربخشی فعالیت‌های شهرداری در تعاملات بین بخشی با سازمان‌های داخلی و ارتقای سطح شاخص‌های موجود به سطوح ملی و بین المللی، اقدام به برگزاری دو نشست استانی و شهری با حضور این هیات کرده است.

وی گفت: یکی از اهداف مدنظر این نشست های مشترک، همکاری‌های دوجانبه و انجام تحقیقات و مطالعات مربوط به بهره برداری از پتانسیل کمیسیون ملی یونسکو در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، علمی و ارتباطات است.

قدیمی تصریح کرد: این هیات، نشستی در روز شنبه با استاندار گیلان و مدیران کل استان نیز خواهد داشت. همچنین براساس هماهنگی های به عمل آمده با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، دبیر کل و هیات همراه بازدیدی از شهر تاریخی ماسوله، موزه میراث روستایی و بناهای میراثی و برخی ابنیه‌های شهر رشت خواهند داشت.

رییس ستاد توسعه پایدار شهرداری از فراهم کردن مقدمات راه اندازی دفتر همکاری‌های شهر رشت با کمیسیون ملی یونسکو با محوریت شهرداری رشت در ساختمان تاریخی شهرداری نیز خبر داد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا