گوناگون

حضور قاریان و حافظان 75 کشور در مسابقات قرآن کریم تهران

81166265 5699412

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «علی محمدی» روز شنبه در نشست خبری سی ویکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تهران گفت: تا کنون 75 کشور خواستار حضور در سی ویکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم شده اند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار امسال برای حضور شرکت کنندگان تاییدیه فنی الزام آور شده، ادامه داد: تا کنون از سوی هیات برگزاری این دوره از مسابقات، تاییدیه فنی شرکت کنندگان 65 کشور صادر شده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور دو شرکت کننده از ایران در این دوره از مسابقات خبر داد و افزود: آقای هژبری در بخش حفظ و آقای فردی در بخش قرائت، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات هستند.

محمدی درباره ترکیب هیات داوران سی ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: 10 داور بین المللی و پنج داور ایرانی این دوره از مسابقات را قضاوت می کنند.

وی درباره برنامه های حاشیه ای سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: برگزاری هشتمین همایش قرآنی با همکاری دانشگاه علوم و معارف قرآنی 10 خرداد ماه برگزار می شود.

محمدی ادامه داد: 40 مرکز پژوهش، حدود 700 اثر به این دوره از مسابقات ارسال کردند که 620 اثر داخلی و 80 اثر از خارج از کشور ارسال شده است.

وی همچنین از برگزاری پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی در هفتم خرداد ماه خبر داد.

محمدی از برگزاری کارگاه آموزشی و تخصصی و محافل انس با قرآن و نمایشگاه های قرآنی و کارگاه هایی بمنظور آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی در حاشیه این مسابقه خبر داد.

وی یکی از اهداف اساسی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران را امکان حضور شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف و فرهنگسازی در این حوزه اعلام کرد.

به گفته محمدی، سی ویکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تهران پنجم خرداد ماه با سخنرانی رییس جمهوری در سالن همایش های اجلاس سران کشورهای اسلامی افتتاح می شود تا 12 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین گفت، شرکت کنندگان پس از پایان مسابقات در 13 خرداد ماه با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند.

اجتمام(3) ** 3377 ** 9132 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا