گوناگون

حضور پربرکت مقام معظم رهبری در البرز حاوی پیام هایی ویژه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران کرجی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری به مناسبت روز کارگر در جمع کارکنان گروه صنعتی مپنا در فردیس اظهار داشت: حضور پربرکت مقام معظم رهبری در جمع صنعتگران پیام های ویژه ای به ویژه در بخش صنعت و اقتصاد به همراه داشت که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت: ایشان باحضور در جمع کارگران و صنعتگران در سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد نام نهاده اند تصمیم گرفتند این موضوع را دنبال کنند و هین امر اهمیت موضوع را بیان می کند.

حجت الاسلام حسینی همدانی گفت: معظم له در این بازدید ضمن بررسی مسائل مختلف بخش تولید و صنعت، بیانات مهمی در جمع کارگران ایراد فرمودند که توجه به این سخنان ارزشمند ضروری است.

وی به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در نشست با صنعتگران و کارگران در استان البرز اشاره کرد و افزود: همانطورکه مقام معظم رهبری فرمودند، هرجا که ما به توانایی دست یافتیم، دشمنان تحریم ها را برداشتند، بنابراین اگر بخواهیم قوی عمل کنیم مسئولان با تکیه برارزش های معنوی و الهی و اعتماد و عزم ملی باید ازدستاوردهای عظیم دفاع کنند و درمقابل زیاده خواهی های غرب ایستادگی نمایند.

حسینی همدانی یادآور شد: نکته دیگر این نشست، بحث اقتصاد و فرهنگ بود که شعار امسال نبوده بلکه همیشگی است و رشد اقتصادی بدون رشد فرهنگی امکان پذیر نیست.

تاثیرات فرهنگ بر اجتماع امری ساده نیست

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر فرهنگ حاکی از آن است که تاثیرات این بخش بر اجتماع امر ساده ای نیست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز همچنین با اشاره به هفته کار و کارگر از مسئولان خواست تا به پاس یاد و خاطره شهدای کارگر، برخی از میادین و خیابانها را به نام شهدای کارگر نام گذاری کنند.

تذکر امام جمعه کرج به مسئولان

امام جمعه کرج در ادامه یکی از وظایف خطیب جمعه را تذکر و آگاهی بخش به نفع همه جامعه عنوان کرد و گفت: گاهی به مردم ، مسئولان و دولتمردان تذکر می دهیم و امروز هم این تذکر را می دهیم که در مورد مسایل کشور ادبیات گفتمانی ما باید درست باشد.

وی تاکید کرد: با سعه صدر باید برخورد شود، حرفی نزنیم که در عمل توانایی انجام آن را نداشته باشیم.

 کسی حق توهین به رئیس جمهور را ندارد

وی یادآورشد: اگر کسی نقدی درست کرد نباید او را تخریب کرد، وقتی رهبر حکم تنفیذ را به رئیس جمهوری دادند، یعنی او را در دایره حاکمیت و نظام ولایی قرار داده و کسی حق توهین ندارد و باید از بیان مطالبی که به فساد و فحشا در جامعه دامن می زند، خودداری شود.

امام جمعه کرج در بخشی دیگر از سخنانش اهمیت ماه رجب و فضایل این ماه از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه کرج بود که در آن ضمن دعوت همگان به تقوای الهی به بیان فضایل این ماه مهم پرداخت.

 از لحظات ماه رجب بهره ببریم

نماینده ولی فقیه دراستان البرز ادامه داد:ماه رجب، ماه استغفار و توبه است ،کسانی که اهل توجه ومواظبت از روح هستند از لحظات این ماه بهره معنوی لازم را می برند.

حسینی همدانی گفت: این ماه فرصتی است تا انسان آرام ارام به ماه رمضان وارد شود و تمرینی برای ماه میهمانی خداوند باریتعالی است.

 پاداش قرض الحسنه چند برابر صدقه است

نماینده ولی فقیه در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج همچنین به قرض الحسنه و اهمیت آن در پیشبرد اهداف اقتصادی اشاره کرد و افزود: این مسئله به قدری در احکام دینی اهمیت دارد که پاداش آن چندین برابر صدقه است.

وی گفت: قرض دادن عامل محرک برای توسعه اقتصادی است و در چرخه تولید و کار قرار می گیرد.

اهمیت شغل معلمی

امام جمعه کرج همچنین به سالروز شهادت استاد شهید مطهری اشاره کرد و ادامه داد: این شخصیت برجسته، معلم انقلاب بود و تمام ویژگی های معلم مسلط و کارا را داشت. شهید مطهری زمان را می شناخت و برای نیازهای زمان پاسخهای مختلف در هرسطحی داشت.

حسینی همدانی افزود: وی‍ژگی های رفتاری و اخلاقی این استاد برجسته قابل بحث است و در مباحث مختلف موضوع سازی می کرد.

وی معلمی را کاری سنگین توصیف کرد و گفت: معلمان از احترام وی‍ژه ای براساس احادیث و روایات برخوردار هستند چنانچه حضرت امیر(ع) می فرماید: به پای معلم و پدر و مادر برخیزید حتی اگر پادشاه باشید.

امام جمعه کرج گفت: اهمیت شغل معلمی به آن دلیل است که اگر نسلی را خوب تربیت کند می تواند آینده کشور را تضمین کند.


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا