گوناگون

حقوق بشر در سازمان ملل مفهومی ندارد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه حقوق بشر در سازمان ملل مفهومی ندارد، گفت: سازمان ملل دست نشانده دولت‌ جنایتکار صهیونیستی است چراکه طبق خواسته و دستورات آن‌ها عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام علی قابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه قزوین، اظهار کرد: حقوق بشر با تصویب اعلامیه جهانی در ملل مختلف مورد توجه قرار گرفت ولی در ابتدای این مبحث، حقوق بشر اسلامی در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: در حقوق بشر اسلامی ماهیت، فطرت، جایگاه و ارتباط انسان با جهان هستی مورد بررسی قرار گرفته است زیرا آیات مختلف قرآن کریم نشان دهنده توجه ویژه‌ی خداوند به انسان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده است” ما انسان را در بهترین شرایط مالک زمین آفریدیم پس باید انسان با امکاناتی که ازسوی خداوند برای او فراهم شده است موقعیت خود را در برابر سایر موجودات حفظ کند.

وی با اشاره به رسالت حقوق بشر اسلامی خاطرنشان کرد: رسالت حقوق بشر اسلامی برگرفته از رسالت انبیاء الهی است به دلیل اینکه در اسلام تاکید شده که انسان‌ها باید با یکدیگر با برابری و برادری رفتار کنند و همه آن‌ها دارای مساوات و برخورداری از امکانات اصلی زندگی و حقوق انسانی منطبق با اسلام باشند.

قابل با بیان اینکه حقوق بشر و کرامت انسانی در عصر ظهور حضرت مهدی (عج) همواره باید وجود داشته باشد، یادآور شد: کرامت در لغت به معنای بزرگی ورزیدن و بخشیدن و در زبان عربی به معنی شرافت، احترام و بزرگی است که در قرآن کریم بیشتر کرامت در مفهوم شرافت و بزرگی کاربرد دارد چراکه خداوند در آیات مختلف انسان‌های ظالم را از عذاب الهی آگاه کرده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با اشاره به وظایف حقوق بشر اسلامی تصریح کرد: زندگی موهبتی الهی است که به انسان‌ها هدیه شده و بشر یک خانواده است که نسبت به خداوند و فرزند مسئولیت دارد و نباید در مقابل این مسئولیت الهی، خود را در برابر دیگران برتر بداند چراکه خود بزرگ‌بینی، بزرگ‌‍ترین مشکل اجتماعی و سیاسی را به نام “تبعیض نژادی” ایجاد کرده است که دوری از تبعیض نژادی، اجرای کامل مساوات، امنیت و صلح و محترم شمردن حریم‌های خصوصی از ارزش‌های بارز کرامت انسانی در عصر ظهور امام زمان (عج) به شمار می‌رود.

قابل با اشاره به اصول حق کودکان در حقوق بشر اسلامی افزود: اسلام بهترین جایگاه را برای کودکان در نظر گرفته است و والدین را مامور کرده تا برای کودک نام نیکو انتخاب کرده و او را منطبق با تعالیم اسلامی تربیت کنند و والدین نه تنها از لحاظ مادی کوک را تامین می‌کنند بلکه از نظر معنوی در رشد کودک هم مسئول هستند و از سوی خداوند مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در حقوق بشر اسلامی ادای حقوق کودکان دارای اهمیت بسیاری است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری امروز کودکان غزه با جنایات اسرائیل مورد ظلم قرار گرفته‌اند و به سادگی کشته و زخمی می‌شوند.

وی ادامه داد: کودکان غزه امروزه از هیچ گونه حقی بهره‌مند نیستند و شاهد کشته شدن هزاران کودک هستیم و وظیفه همه ملل اسلامی این است که از مظلومیت کودکان غزه در مقابل صهیونیست‌ها دفاع کنند.

قابل با اشاره به سکوت سازمان‌های بین‌المللی تصریح کرد: 60 قطعنامه برای تخلف و جنایات اسرائیل صادر شد ولی به هیچ کدام توجه نشده و این بی‌توجهی نشان می‌دهد که سازمان الملل دست نشانده کشورهای جنایتکار صهیونیست است.

وی ادامه داد: سازمان ملل، سازمان دولت‌های جنایتکار است چراکه طبق خواسته و دستورات این دولت‌ها عمل می‌کند و این موضوع را به وضوح در آتش‌بس با شرایط نابرابر اثبات می‌کند و آتش بس زمانی مطرح شد که دشمنان جنایتکار به غزه حمله برده بودند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تاکید کرد: حقوق بشر اسلامی در سازمان ملل معنا و مفهومی ندارد چراکه نمی‌تواند “حقوق انسان دوستی” را در جهان مطرح و اجرا کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا