گوناگون

حلقه مفقوده آموزش فعلی نداشتن مهارت است

به گزارش خبرنگار مهر،  قاسم صیادی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آغاز هفته مهارت و فناوری با تاکید بر اینکه باید در زمینه ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اقدامات لازم صورت گیرد افزود:  آموزش‌های مهارتی موجب توسعه پایدار در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: حلقه مفقوده آموزش فعلی نداشتن مهارت است، این در حالی است که سرمایه هر کشور با دانش فنی و دانش‌آموختگان و مهارت‌آموزان این حوزه قیاس می‌شود و کارآفرینان با خودباوری می‌توانند در ایجاد اشتغال گام موثری بردارند.

صیادی افزود: برنامه‌ریزی آموزشی هر جامعه مادر همه برنامه‌های آن جامعه است و برای رسیدن به توسعه پایدار باید سرمایه‌های انسانی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در ایران 70 درصد آموزش‌ها به صورت نظری است، گفت:‌ 30 درصد این آموزش‌ها به صورت کاربردی و مهارتی  ارائه می‌شود.

صیادی يكي از مهمترين سياست‌ها و اولويت‌هاي كاري مسئولان آموزشي را هدايت جوانان و نوجوانان به سوي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي عنوان کرد و گفت: در استان زنجان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد:  شعار “هر خانه یک کارخانه” در حال حاضر مورد توجه کشورهای پیشرفته دنیا قرار گرفته و در حال حاضر 150 کشور مهم و پیشرفته جهان در این حوزه گام برداشته‌اند، به طوری که در تایوان 70 درصد، چین 30 درصد و هند 50 درصد اشتغال در بخش مشاغل خانگی انجام شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه تا آخربرنامه پنجم توسعه باید آموزش‌های مهارتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد افزود: در استان زنجان در زمینه آموزش‌های مهارتی موفقیت‌های لازم کسب شده است.

صیادی با بیان اینکه در زمینه آموزش‌های بازار محور توانمند سازی افراد مورد توجه است افزود: در سطح ملی مطابق ارزیابی‌های صورت گرفته رتبه‌های مطلوبی کسب شده است و  کسب مقام‌های مختلف نشان از توانمندی کار آموزان زنجانی دارد.

وی گفت: پشت میز نشینی  یکی از آسیب‌های جامعه است و باید فرهنگ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه رونق پیدا کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان  با اشاره به تسهیلاتی که در زمینه مشاغل خانگی ارائه می‌شود افزود: این تسهیلات هنوز هدفمند در اختیار مردم قرار نگرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا