گوناگون

حمایت مجمع نمایندگان گلستان از اجرای طرح‌های بزرگ شیلاتی

نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان از اجرای طرح‌های بزرگ شیلاتی حمایت می‌کند.

ˈبه گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدجواد نظری مهرˈ در سومین نشست ستاد راهبردی شیلات استان اظهارداشت: مصوبات ستاد راهبردی شیلات باید در جهت توسعه هر چه بیشتر استان و کشور باشد.

به گفته وی، با توجه به خشکسالی موجود در کشور شیلات باید برنامه جامعی برای احیای آبزی پروری، حفظ رودخانه‌ها و خلیج گرگان داشته باشد و ستاد راهبری شیلات می‌تواند در این زمینه نقش مؤثری ایفاء نماید.

نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که از تمامی ظرفیت‌های موجود در جهت ارتقاء جایگاه شیلات باید استفاده کرد، گفت: شیلات می‌تواند موجب رشد صادرات غیرنفتی شود و ارزآوری زیادی برای کشور داشته باشد.

همچنین در این جلسه ˈسیدجواد قدس علویˈ مدیرکل شیلات گلستان نیز گفت: خانواده شیلات مجموعه بزرگی است و در حال حاضر بستر مناسبی برای فعالیت در این زمینه در استان فراهم شده است.

به گفته وی، ظرفیت‌های قابل توجهی در شیلات وجود دارد که قرار است ستاد راهبردی شیلات این ظرفیت‌ها را شناسایی و با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی ظرفیت های موجود را به فعلیت برساند.

قدس علوی تصریح کرد: مسائل و مشکلات موجود در شیلات در چهار کارگروه تخصصی زیرمجموعه این ستاد حل و فصل می شود.

وی گفت: کارگروه تخصصی صید، بازسازی و حفاظت از آبزیان دریایی، کارگروه حفظ، بازسازی و حفاظت از ماهیان خاویاری، کارگروه میگو و آبزیان آب شور و کارگروه ماهیان گرمابی، سردآبی و زینتی در این ستاد تلاش می کنند تا شیلات به جایگاه واقعی خود در سطح استان و کشور برسد.

استان گلستان مقام چهارم پرورش ماهیان گرمابی کشور را داراست و همچنین قطب پرورش میگو و استحصال ماهیان استخوانی و خاویار است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا