گوناگون

حمله پلنگ تهرانی به گوسفندان و الاغ چوبان مهربان

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ برخی اهالی روستای درده از بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه از حمله مجدد یک قلاده پلنگ به گله گوسفندان و دریدن یک رأس الاغ خبر دادند.
 
خیرالله تاج الدین یکی از این دامداران خسارت دیده گفت: این حمله شب گذشته در منطقه اشهˈ این روستا حادث شده و 2 نفر از چوپانان که به همراه گله در منطقه حضور داشته اند، از ترس جان از محل حادثه گریخته اند.
 
وی افزود: چند شب قبل نیز پلنگ با حمله به گله گوسفندان، یک رأس بُز را قربانی کرده است.
 
به گفته این دامدار، از ابتدای حمله پلنگ یا پلنگ ها به گله های گوسفندان در منطقه، تاکنون 9 رأس بُز و گوسفند توسط این درندگان شکار شده اند و خسارت زیادی به اهالی و دامداران وارد شده است.
 
رضا کرمی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه هم در مورد این حادثه گفت: گزارشهای زیادی مبنی بر مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در حوالی روستاهای دهستان پشتکوه از بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه رسیده است و محیط بانان این اداره به دنبال بازگرداندن این حیوان به زیستگاه خودش هستند.
 
وی تصریح کرد: این گربه سان وحشی که از حیواناتی همچون کل، بز، میش و گراز تغذیه می کند به دنبال آنها به حاشیه روستاها کشیده شده که البته حضور چنین حیواناتی با توجه به طبعشان در این مناطق موقتی است.
 
کرمی گفت: پلنگ حیوان بسیار مغروری است که به ندرت آن هم در شرایط بسیار خاص که موقعیت خود یا فرزندانش را در خطر ببیند به انسان ها حمله می کند و بر این اساس، مردم این مناطق نباید هیچ گونه رعب و وحشتی از این حیوان داشته باشند.
 
رییس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه بیان کرد: با این شرایط و پُر رنگ تر شدن حضور حیات وحش در برخی مناطق شهرستان، تعداد محیط بانان را افزایش داده ایم تا با کاستن از ترس و وحشت برخی اهالی، مانع از سوء استفاده شکارچیان شویم.
 
روستای درده از دهستان پشتکوه و در حدود 40 کیلومتری جنوب شرق فیروزکوه قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا