گوناگون

حوادث رانندگی در راه های استان سمنان 48 کشته و مجروح داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا رضوی خبیر عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل فرماندهی انتظامی استان سمنان از وقوع 33 فقره حوادث رانندگی فوتی و جرحی در محورهای این استان خبر داد و گفت: 61 درصد از سوانح در این محورها از نوع واژگونی بوده است.

وی از بی توجهی رانندگان به هشدارها و توصیه های مکرر پلیس انتقاد کرد و گفت: راننده مهمترین نقش را در پیشگیری از واژگونی خودرو بر عهده دارد.

رضوی خبیر خاطرنشان کرد: مقداری استراحت، پرهیز از رانندگی های طولانی مدت و نیز عجله و شتاب از عوامل موثر در کاهش حادثه واژگونی است و رعایت این مسایل سهم مهمی در جلوگیری از این نوع حوادث دارد.

81 درصد سوانح ناشی از ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه

رئیس پلیس راه استان سمنان تصریح کرد: 81 درصد از سوانح هفته قبل ناشی از ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و بی توجهی راننده به جلو رخ داده است.

رضوی خبیر ساعت های 10 تا 14 را بیشترین بازه زمانی وقوع سوانح دانست و گفت: محور میامی – سبزوار در استان سمنان که 15 درصد حوادث در آن رخ داده است پرحادثه ترین محور در هفته قبل بوده است.

وی بر برخورد قاطع ماموران پلیس با رانندگان خاطی تاکید کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام و یا به سامانه 110220 پیامک کنند.

راکب 19 ساله موتورسیکلت در برخورد با یک خودرو در آرادان فوت شد

رئیس پلیس راه استان سمنان همچنین از وقوع سانحه رانندگی در یکی از محورهای روستایی شهرستان آرادان و فوت جوانی 19 ساله بر اثر آن خبر داد و گفت: این حادثه جمعه شب رخ داد که بر اثر آن این جوان در دم فوت شد و کارشناسان بی توجهی راکب به جلو را عامل آن تشخیص دادند.

رضوی خبیر به آغاز فصل تابستان و افزایش استفاده از موتورسیکلت اشاره کرد و گفت: به راکبان این وسایل توصیه می شود برای حفظ جان خود و پیشگیری از این حوادث استفاده از کلاه ایمنی را جدی بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا