گوناگون

حوزه اشتغال در کشور با چالش مواجه است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیلی ظهر چهارشنبه در همایش اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه کشور با چالش شدید اشتغال روبه روبه رو است لزوم توجه به این حوزه را مورد تاکید قرار داد و افرود: در حال حاضر با حجم بالای جوانان فارغ تحصیل شده جویای کار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه سیاست های کلان در چند ماه گذشته توسط مقام معظم رهبری به مسئولین سه قوا ابلاغ شده است ادامه داد: باید همه بخش های جامعه نسبت به تحقق اهداف شعار سال تلاش کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه کشور ایران یک کشور استثنائی است تصریح کرد: به علت شرایط خاص کشور،چاره ای جز اقتصاد مقاومتی نداریم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، با یادآوری دوران هشت ساله دفاع مقدس و فرآیند موجود در طی 35 سال عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایستادگی و اقتدار ملت ایران را در همه صحنه ها مورد تاکید قرار داد و عرصه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را در این راستا تحلیل کرد و افزود: دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس نمونه بزرگ و خوبی برای عملی کردن و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

اسماعیلی با بیان اینکه امروزه هزاران میلیارد تومان در کشور سرگردان است،افزود:دولت نه تنها به فکر بازسازی در زمینه های مختلف مانند ارز و سکه نیست بلکه این  بخش ها روز به روز در حال تخریب است و همه ی این عوامل ناشی از آن است که مسئولین نتوانستند به سمت تولید به حرکت در بیاورند.

وی با بیان اینکه دولت به عنوان متولی در اشتغال و اقتصاد است، دولت را دارای مهمترین نقش در توسعه این بخش ها دانست و اظهار کرد: باید فرایند موجود در حوزه اشتغال کشور بهبود یابد تا  چالش های فراروی این حوزه از میان برداشته شود.

اسماعیلی  با تاکید بر لزوم توسعه استفاده از کالای ایرانی  در عین حال بر لزوم توجه به کیفیت کالاهای داخلی تاکید کرد و گفت: تعامل و همکاری آحاد مختلف جامعه نقش مهم و تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا