گوناگون

حکایت عنکبوتی که خود را خفه می‌کند

رئیس مرکز تحقیقات سم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امروزه شهرهای بزرگ حکایت عنکبوتی را دارند که اطراف خود تار زده و خودشان را خفه می‌کنند.

دکتر مهدی بلالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، اظهار کرد: میزان آلاینده‌ها در هوا با توجه به آلودگی هوای مشهد و نزدیکی به فصل سرما و استفاده از وسایل سرمایشی روز به روز بیشتر می‌شود. در صورتی که میزان بارندگی افزایش نیابد و اوضاع جوی مساعد نشود ممکن است هوای مشهد تا پایان سال به وضعیت خطرناک برسد.

وی افزود: وضعیت ناپایدار جوی و هوای سالمی که فعلا در مشهد به وجود آمده، موقتی است. ترافیک سنگین و استفاده از خودروهای غیراستاندارد موجب افزایش آلاینده‌های جوی مضر در هوا می‌شود.

بلالی با بیان اینکه متاسفانه مشکل ما در موضوع آلودگی هوا، فرهنگی است، تاکید کرد: مردم باید از وسایل نقلیه خصوصی فقط در موارد لازم و اجباری استفاده کنند همچنین باید قوانین رانندگی، اصلاح و بحث معاینه فنی خودرو‌ها نیز جدی‌تر گرفته شود.

وی بیان کرد: آلودگی هوا موجب بروز بیماری‌های تنفسی، قلبی و به خصوص سکته‌های قلبی می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات سم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر یک طرح پژوهشی در خصوص میزان ارتباط تعداد پذیرش بیماران در اورژانس با آلودگی هوا در دست بررسی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا