گوناگون

خام فروشی محصولات معدنی در منطقه آزاد ماکو ممنوع است

81145844 5663651

حسین فروزان روز چهارشنبه در جلسه ساماندهی اکتشافات بی رویه و غیر اصولی معادن منطقه آزاد ماکو افزود: از خام فروشی اکتشافات معادن جلوگیری می شود چرا که این امر، هیچ سودی برای منطقه ندارد.

وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت منطقه آزاد یکی از شاخه های جذب توریست زیبایی طبیعت ماکو است و ما به صاحبان معادن اجازه نخواهیم داد که منظره طبیعت را تخریب و خام فروشی کنند.

وی اضافه کرد: خام فروشی هیچ نفعی برای مردم منطقه و کشور ندارد و از اکتشاف معادنی که خام فروشی می کنند، نیز جلوگیری می کنیم.

فروزان افزود: احداث کارخانه بهترین راه چاره به جای خام فروشی است که اگر کارخانه فرآوری سنگ های معدنی ایجاد شود در رفع بیکاری و اشتغالزایی و تحول اقتصادی منطقه موثر واقع می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو از صاحبان معادن خواست برای اکتشافات خود از معادن موجود در منطقه آزاد ماکو طرح قابل قبولی ارائه کنند تا از اکتشافات معادن خام فروش جلوگیری نشود.

منطقه ماکو، یکی از مناطق دارای معادن متعدد در استان است که متاسفانه محصولات استخراج شده از این معادن، همچون دیگر مناطق استان و کشور به صورت خام به دیگر کشورها صادر و با فرآوری محصولات، به قیمت های گزافی به داخل کشور وارد می شود.

این منطقه دارای معادن غنی انواع سنگ های تزیینی است.

8137/58

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا