Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرمعماریمعماری ملل

خانه شناور تفکیک پذیر برای زوج های ناسازگار ؟

خانه شناور که به هنگام اختلاف زوجین قابل تفکیک است با نام Prenuptial Housing در حالی توسط هلندی ها طراحی شده است که زوج ها پس از طلاق می توانند هر یک بخشی از آن را جدا کرده و آن را برای خود بردارند! بنابراین همزمان با افزایش آمار طلاق در کشورهای غربی، مشخص شدن تکلیف خانه و اموال مشترک زوجها به مسأله ای دردسرساز تبدیل شده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

خانه شناور Prenuptial Housing تفکیک پذیر اگر چه تا به حال نمونه ای مشابه نداشته است اما اکنون گروهی از طراحان در آمستردام هلند دست به کار شده و طرح جالبی را برای خانه های تفکیک پذیر ارایه کرده اند که پایانی بر این مشکلات است. بخشهای مختلف این خانه که Prenuptial Housing نام دارد قابلیت جدا شدن از هم را دارد.

این خانه شناور تفکیک پذیر از ساختارهای هندسی مشخصی تشکیل شده که بر اساس نقشه اصلی قابلیت در هم فرو رفتن یا جدا شدن از هم را دارند. بدین ترتیب زوج ها پس از طلاق می توانند سهم خود را برداشته و در آینده از آن استفاده کنند.

نکته جالب اینجاست که هر یک از زوجین می توانند در آینده از بخشهای متعلق به خود و تلفیق آنها با بخشهای مشابه متعلق به فردی دیگری که قصد ازدواج با وی را دارند برای ساخت خانه ای جدید استفاده کنند.

با هم در میهن پست تصاویری از خانه شناور تفکیک پذیر Prenuptial Housing را تماشا می کنیم .

منبع  gizmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا