گوناگون

خبرنگاران فعال و چهره های رسانه ای حامی سلامت در رودان تجلیل شدند

81140590 5654476

به گزارش یکشنبه ایرناˈ همزمان با آخرین روز از هفته ملی سلامت؛ از تلاش صادقانه غلامعباس شمس الدینی، میرزا علیرضا ذاکری، رضا مریدی، مجتبی کمالی، اسماعیل خاشعی، عاطف صالحی، الهه کمالی و طیبه رحیمی بعنوان چهره های رسانه ای حامی سلامت و خبرنگاران فعال این حوزه در شهرستان رودان تجلیل و قدردانی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان در این آیین با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار رسانه ها اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی در ارتقای سطح سلامت جامعه؛ بر ضرورت تقویت ارتباط و تعامل تنگاتنگ و دوسویه رسانه و بهداشت و درمان برای داشتن جامعه ای سالم و با نشاط تاکید کرد.

غلامعلی خجندی از رسانه ها بعنوان یکی از تاثیر گذارترین حامیان سلامت و مروجان خود مراقبتی یاد کرد و افزود: ارتقای شاخص های بهداشت و سلامت و تحقق برنامه ها، اهداف و سیاست گذاری ها نظام سلامت؛ بدون همکاری، همراهی و تعامل رسانه ها امکانپذیر و میسر نخواهد بود.

وی ادامه داد: رسانه ها بعنوان یک ظرفیت عظیم و پل ارتباطی قوی و اثرگذار میان مسوولان و متولیان امر سلامت؛ در گسترش عدالت در سلامت؛ از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند.

خجندی با بیان اینکه ارتباط حوزه بهداشت و درمان با رسانه ها نیازمند تقویت است؛ عملکرد رسانه در حوزه بهداشت و سلامت در رودان را مطلوب ارزیابی کرد و خواستار تعامل و تقویت ارتباط رسانه با حوزه بهداشت، درمان و سلامت در این شهرستان شد.

وی ارتقای سلامت و بهداشت جامعه را در گرو تلاش، مشارکت، عزم و اراده عمومی و احساس مسئولیت همگانی دانست و بر لزوم بهره گیری و استفاده درست، صحیح و اصولی از توان و ظرفیت های موجود و جلب مشارکت عمومی در راستای اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و ارائه آموزش مهارت های زندگی برای دستیابی به جامعه ای سالم، با نشاط و بالنده تاکید کرد.

خجندی با تاکید بر اینکه تقویت و نهادینه سازی فرهنگ خود مراقبتی نیازمند احساس مسئولیت همگانی است؛ شعار هفته سلامت سال 93 راˈ یک عمر سلامت؛ با خود مراقبتی ˈ عنوان کرد.

این مسوول با اشاره به روزشمار هفته سلامت؛ اظهار کرد: متناسب با روزشمار هفته ویژه برنامه های متنوع و متعدد آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی اثرگذار با محوریت آموزش و اطلاعرسانی عمومی در راستای بهبود و ارتقای شاخص های بهداشت و سلامت در این هفته در رودان برگزار شد.

خجندی برگزاری کارگاه آموزشی خود مراقبتی در بیماری های غیر واگیر در زندان شهید لاجوردی، همایش ایمنی و سلامت ویژه نونهالان مهد کودکی و برگزاری همایش هفته سلامت با موضوع بیماری های واگیر و غیر واگیر و خود مراقبتی را از مهمترین برنامه های این هفته در این شهرستان برشمرد.

وی برپایی نمایشگاه هفته سلامت، برگزاری مسابقه نقاشی، برگزاری جشنواره غذای سالم، برگزاری تور فرهنگی و ورزشی دوچرخه سواری، برگزاری مسابقه دوچرخه سواری، تجلیل از خیرین و فعالان عرصه سلامت، اصحاب رسانه و تجلیل از پاکبانان نمونه شهرستان را از دیگر برنامه های هفته ملی سلامت در این شهرستان عنوان کرد.

خجندی در پایان خود مراقبتی را گام نخست سلامت برشمرد و اظهار امیدواری کرد: افراد با رعایت اصول بهداشتی و درمانی و سالم زیستن؛ سلامت، امنیت و آرامش را به خود و جامعه هدیه کنند.

در آیین امروز از تلاش بیش از 100 نفر از فعالان و تلاشگران عرصه سلامت در هفته ملی سلامت در شهرستان رودان قدردانی شد.

یکم تا هفتم اردیبهشت ماه بعنوان هفته ملیˈ سلامتˈ نامگذاری شده و در این هفته با برگزاری ویژه برنامه های مهم و اثرگذار به موضوع سلامت جامعه و نقش انسان سالم در توسعه مولد و پایدار؛ نگاه ویژه ای می شود. ک/2

7196/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا