گوناگون

خدمات جدید در لیست تعهدات بیمه پایه سلامت قرار می گیرد

انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس کتاب ارزش نسبی خدمات جدیدی تعیین تعرفه شده ولی تاکنون در لیست تعهدات بیمه پایه قرار نگرفته بنابراین قصد داریم خدمات جدیدی را در تعهدات بیمه پایه سلامت قرار دهیم. تاکنون شش میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش همگانی بیمه سلامت قرار گرفته اند که اکثر این افراد فاقد درآمد کافی هستند و در حاشیه کلانشهرها زندگی می کردند.

وی در رابطه با ارتقا بسته خدمتی بیمه تعهدات پایه اذعان کرد:  از 20 مهر بسته خدمتی دندانپزشکی وارد تعهدات بیمه شده و در گذشته هم داروهای بستری بیماران پیوندی که شامل پیوند مغز و استخوان، کبد و ریه بوده جز تعهدات بسته بیمه پایه سلامت قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بالغ بر 600 داروی بیماری های صعب العلاج در تعهدات و حمایت بیمه پایه و تحت پوشش حمایتی سازمان بیمه سلامت و سازمان های بیمه گر دیگر قرار گرفته است و ما به این سو می رویم که بتوانیم تعهدات بسته بیمه را جامعیت و شمولیت آن را  سمتی فراگیر کنیم تا  احساس آرامش برای مردم در گرفتن خدمات درمانی دارویی و پاراکلینیکی فراهم شود.

محسنی بندپی در پاسخ به این سوال که تعرفه بسته خدمتی دندانپزشکی به چه صورت است گفت: تمام بسته های تعهدات بیمه پایه چون در شورای عالی بیمه و هیئت دولت مصوب می شود مثل سایر تعهدات بیمه پایه است، در بستری حدود 90 درصد و در حالت سرپایی و ویزیت 70 درصد تعهدات را سازمان بیمه سلامت متعهد می شود و بقیه از جیب بیمار است.

وی خاطر نشان کرد: براساس کتاب ارزش نسبی، یکی از مواردی که الزام شده، خدمات جدیدی است که در این کتاب تعیین تعرفه شده ولی تاکنون در لیست تعهدات بیمه پایه قرار نگرفته الان کاری که با هماهنگی سازمان های بیمه گر دیگر می خواهیم شروع کنیم این است که خدمات جدید را در تعهدات بیمه پایه سلامت قرار دهیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: این تعهدات از سال 86 تاکنون بازنگری نشده بنابراین بازنگری تعهدات بسته بیمه پایه از اولویت های سازمان بیمه سلامت است که سعی می کنیم تا قبل از پایان سال انجام شود تا تعهدات بیشتر و شمولیت برای دریافت خدمات بیمه پایه برای مردم فراهم شود.

محسنی بندپی به انعقاد تفاهم نامه سطح یک که شامل کارهای پیشگیری، آموزشی، خودمراقبتی است اشاره کرد و گفت: با هماهنگی که با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور داشته ایم مسئولیت این کار را تقبل کرده اند که بسته خدمتی بهداشتی و پیشگیری مثل مکمل های غذایی، دارویی و زمینه بیتوته کردن پزشک در مراکز بهداشتی درمانی برای آشنایی با فرهنگ روستاییان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت خوزستان در طرح تحول سلامت خوب است، عنوان کرد: میانگین پرداختی درمان از جیب مردم در خوزستان زیر 10 درصد است و همچنین هماهنگی سازمان بیمه با دانشگاه علوم پزشکی خوب است که می خواهیم بیشتر تقویت کنیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با هماهنگی استانداری، دانشگاه، سازمان بیمه سلامت و نظام پزشکی می خواهیم شرایطی فراهم کنیم که بسته های خدمتی خوزستان ویژه تر از سایر استان ها باشد و اگر این هماهنگی بیشتر شود تفویض اختیار لازم را به مدیر استانی می کنیم که با شرایط و مقتضیات استان برنامه ریزی داشته باشند.

محسنی بندپی در پاسخ به این سوال که طرح برخورد با تخلفات که عمده آن زیرمیزی است چه زمانی آغاز می شود اظهار کرد: دولت منابع مالی خوبی را در اختیار ارائه دهندگان و خریداران خدمت سلامت قرار داده بنابراین توقع این است که از منابع عمومی صیانت کنیم وقتی در حال نزدیک به قیمت تمام شده براساس کتاب ارزش نسبی هستیم بنابراین کیفیت خدمت باید بالا برود.

وی در این رابطه افزود: امکان اجرای قانون برای کسانی که دو جا کار می کنند و یا پول اضافه ای از مردم می گیرند برای سازمان بیمه سلامت براساس کتاب ارزش نسبی  فراهم شده است اگر نظارت، پایش و اهرم هایی که قانون در اختیار ما قرار داده به درستی اجرا کنیم می توانیم از حقوق بیمه شدگان و منابع مالی که صرف می شود، صیانت کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا