گوناگون

خروج از رکود از اصلی ترین برنامه های دولت در سال جاری است

81212822 5781088

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز(دوشنبه) در جلسه شورای عالی توسعه صادرات، بر لزوم حمایت از صادرکنندگان کشور تاکید کرد و از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاههای مرتبط خواست دستورالعملی مشخص برای اقدامات حمایتی از صادرکنندگان تدوین کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به مشکلات صدور ضمانت نامه بانکی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی، از بانک مرکزی خواست ظرف مدت یک ماه این موضوع را بررسی و پیشنهادات و راهکارهای خود را ارایه دهند.

در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاون حقوقی رییس جمهور، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس سازمان ملی استاندارد و رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز حضور داشتند، گزارشی از عملکرد صادرات کالا و خدمات در سال 92 و دو ماهه ابتدای سال جاری از سوی رییس سازمان توسعه تجارت ارایه شد.

رییس سازمان توسعه تجارت همچنین گزارشی نیز در خصوص اهداف و عملکرد صادرات غیر نفتی در حوزه کالا و خدمات در برنامه پنجم توسعه و نیز اثرات پرداخت جوایز صادراتی در تحقق اهداف صادراتی ارایه کرد.

محدودیت منابع بانکها، لزوم اخذ گواهی استاندارد اجباری جهت صادرات کالا و تاخیر در استرداد حقوق ورودی به صادرکنندگان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سیام*9254**1449

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا