گوناگون

بیش از 80 روستای هرمزگان آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند

81212834 5781105

به گزارش ایرنا، ˈعبدالحمید حمزه پورˈ بعد از ظهر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: این مجتمع های آبرسانی در شهرستان های قشم، جاسک، رودان، میناب و بندرعباس به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه امسال 500 میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع های بزرگ آبرسانی و تامین آب روستاهای استان اختصاص یافته، خاطرنشان شد: به علت بیش از یک دهه خشکسالی و برداشت های بی رویه ،90 درصد دشت های استان به دشت ممنوعه تبدیل شده و از 43 دشت آبی از 38 دشت امکان برداشت آب وجود ندارد.

این مقام مسوول وضعیت منابع آب شیرین روستاهای هرمزگان را به علت خشکسالی بحرانی اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر از مجموع یک هزارو 700 روستا در استان، 300 روستا با تانکر آبرسانی و 300 روستا نیز به علت افت شدید آب ،جیره بندی شدند.

حمزه پور ابراز داشت: خشکسالی های پی در پی و عدم تغذیه منابع آبی از یک سو و افزایش 30 درصدی مصرف آب در فصل تابستان از سوی دیگر سبب شده تا فشار وارده به منابع تولید آب اعم از سطحی و زیرزمینی افزایش یافته و بسیاری از مناطق با کمبود آب روبرو شوند.

مدیرعامل شرکت آبفار هرمزگان با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب و با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب (یکم تا هفتم تیرماه) گفت: باید مردم استان چه ساکنان روستاها و چه شهروندان مساله بحران کم آبی در استان را جدی بگیرند و با مدیریت مصرف، در گذر از این بحران همکاری کنند.ک/3

7198/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا