گوناگون

نخستین برج تست آسانسور افتتاح شد

81212837 5781108

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم افتتاح برج تست آسانسور همزمان با روز ملی صنعت و معدن با حضور بیژن سلیمانی پور فرماندار رباط کریم ، یدالله صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ، مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران ،جمعی از خبرنگاران و تعدادی از فعالان تولیدی این شهرک برگزار شد.

حسین بختیاری مدیرعامل شرکت آریان آسانسور در این مراسم گفت: ساخت پروژه برج تست آسانسور از تابستان سال 1390 آغاز شد و پس از مدت دو سال ساخت و ساز و شش ماه نصب تجهیزات آماده بهره برداری شد.

وی با اشاره به اینکه مجموع هزینه ساخت و تجهیز این پروژه به طور تقریبی هشت میلیارد شده است افزود: در این پروژه شش میلیارد ریال برای ساخت و دو میلیارد ریال نیز برای تجهیز آن هزینه شده است.

بختیاری با بیان اینکه ارتفاع بالاترین نقطه آسانسور 40 مترمربع و پایین ترین نقطه منفی 10 متر مربع است یادآور شد: این برج تست دارای 16 طبقه است که در 14 طبقه قابلیت توقف دارد.

وی ادامه داد: از سایر قابلیت های این برج تست آزمایش الکتریکال انواع تابلوهای فرمان کششی، تست انواع سیستم های نجات اضطراری، تعویض انواع موتورهای سنکرون و آسنکرون برای تست سازگاری تابلو فرمان با موتور و همچنین تست عملکرد موتور می باشد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه روزانه حدود 15 تا 17 هزار گواهی استاندارد آسانسور صادر می شود گفت:هیچ ساختمانی بدون اخذ گواهی آسانسور نمی تواند گواهی پایان کار بگیرد.

مسلم بیات با تاکید بر اینکه دو تا چهار بار از عملیات احداث یک آسانسور بازرسی می شود افزود: 51 هزار بازرسی در طول سال برای ارزیابی عملکرد آسانسورها در ساختمان های مختلف فقط در سطح استان تهران انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه سازندگان آسانسور باید گروه بندی شوند گفت: تمام سازندگان آسانسور را در نمی توان در یک گروه قرار داد به همین منظور سازمان استاندارد به طور قطع در سال 93 گروه بندی سازندگان آسانسور را انجام می دهد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران اضافه کرد: در این مسیر شرکت های بازرسی نیز باید گرد بندی شوند تا توسط آنها فعالیت های سازندگان آسانسور با ارزیابی بیشتری همراه و ایمنی ها در این بخش صورت گیرد.

بیات افزود: یکی از الزمات در سیستم کنونی تاسیس آزمایشگاه است هیچ واحد تولیدی نمی تواند پروانه استاندارد دریافت کند مگر اینکه واحدتولیدی خود را تحت کنترل در آورد و به نوعی از تأمین الزامات و نیازمندی های استاندارد مربوط به خودش ذکر شده حصول اطمینان کند که در اصل ممیزی داخل محسوب می شود.

رئیس سازمان استاندارد استان تهران گفت: حدود 400 شرکت سازنده آسانسور در تهران داریم که هیچ کدام از آنها از ما مجوز نگرفته اند اما همگی تحت کنترل سازمان استاندارد هستند.

بیات تصریح کرد: آسانسور هم مانند هر وسیله دیگر لازم است در دوره های زمانی مجددا جهت عملکرد آن تست شود که شامل تست های ادواری که سالی یک بار باید توسط شرکت انجام شود و همچنین تعمیرات و نگهداری آسانسور که باید هر ماه توسط شرکت های معتبر انجام گیرد.

در ادامه این مراسم یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران، تصریح کرد: این شرکت دانش بنیان توانسته با کار تحقیقاتی و پژوهشی و برداشت از الگوهای بین المللی حدود 80 درصد نیاز بازاز داخلی را تامین و تحت پوشش خود قرار دهد که موفقیت چشم گیری است.

وی گفت: واحدهای صنفی و تولیدی در کشور به واقع در مسیر اقتصاد مقاومتی عمل می کنند با وجود محدودیت داخلی و خارجی اقدامات قابل توجهی در مسیر توسعه کشور انجام می دهند.

صادقی افزود: درونگرا بودن یعنی متکی به امکانات داخلی، دانش و تجربه که به سمت بومی سازی می رود و برونگرا بودن یعنی کاهش وابستگی و توسعه صادرات همان اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب نیز در فرمایشاتشان به ان اشاره کرده اند.

وی گفت: ضرورت رعایت مسائل استاندارد و ایمنی در آسانسور مسئله ای حیاتی و مهم است که باید به آن توجه شود.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: با تولید این برج تست در کشور ، امید است این محصول جایگزین واردات شود و واردات آن کاهش یابد.

تهرام564/1699

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا