گوناگون

خروج صدها پرسنل نظامی آمریکا از یک پایگاه هوایی در شمال بغداد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، دولت آمریکا با خارج کردن پرسنل نظامی خود از یک فرودگاه در حومه بغداد به پیشروی تروریست های داعش به سمت این شهر واکنش نشان داد. این نیروها در یک پایگاه نیروی هوایی ارتش عراق موسوم به بلد مستقر شده بودند.   

به گفته مقامات نظامی آمریکا این پرسنل نظامی آمریکایی که در حال آماده کردن زمینه تحویل جنگنده های F-16 به عراق بوده اند، به بغداد منتقل شده اند. در زمان اشغال عراق حدود 3 هزار و 600 نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی بلد مستقر شده بودند که بسیاری از آنها پس از تحویل این پایگاه به ارتش عراق در سال 2011 از آن خارج شدند.

مقامات ارتش آمریکا گفته اند این نقل و انتقال ارتباطی به دولت آمریکا ندارد. یکی از نمایندگان نظامی آمریکا در این رابطه می گوید: این نقل و انتقالات مربوط به پرسنل جنگنده های عراقی ها است. با این حال “جنیفر ساکی” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چنین خبری را تایید کرد. به گفته وی افرادی که در چارچوب برنامه تجهیز نظامی عراق در پایگاه بلد فعالیت می کرده اند، بنا به دلایل امنیتی از آنجا خارج شده اند.

ساکی در ادامه تاکید کرد کنسولگری و سفارت آمریکا در عراق همچنان مانند گذشته به فعالیت خود ادامه می دهند. گفتنی است تروریست های داعش شب گذشته نیز به پیشروی خود در شهر جلولاء واقع در شرق عراق ادامه دادند. با این حال امروز نیروهای امنیتی عراق در راستای پاکسازی این منطقه، محل تجمع شماری از افراد داعش را بمباران کردند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا