گوناگون

خسارات جبران ناپذیر، حاصل برداشت بی‌رویه شن از بستر رودخانه ضیاءآباد

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اعلام کرد: برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه ضیاءآباد لطمات جبران‌ناپذیری را به ساکنان و باغات و محصولات زراعی مسیر این رودخانه وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی محمد آهنی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش ضیاءآباد اظهار کرد: در برخی از روستاهای بخش ضیاءآباد منابع طبیعی اراضی زیادی را در اختیار دارد که ۹۰ هکتار از این اراضی جزء مستثنیات بوده و از طریق دستگاه قضایی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه لطمات جبران‌ناپذیری را به ساکنان و باغات و محصولات زراعی که در مسیر این رودخانه قرار دارند وارد کرده که در این خصوص طی برگزاری یک جلسه مشترک شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل صنعت، معدن و تجارت تصمیم‌گیری لازم اخذ خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به آفت سرمازدگی محصولات باغی و زراعی در سال جاری تصریح کرد: سرمازدگی و بارش برف و تگرگ در فروردین ماه سال جاری خسارات زیادی را به باغات و محصولات باغی استان وارد کرد که در این خصوص در سطوح ملی تصمیم گیری لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: اصل موضوع در برخورد با حوادث غیرمترقبه، بیمه کردن محصولات می‌باشد و با توجه به اینکه استان قزوین همواره در معرض حوادث و بلایای طبیعی قرار دارد باید فرهنگ بیمه محصولات زراعی، دامی و باغی در جامعه ترویج و نهادینه شود.

آهنی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی محصولات مشمول بیمه می‌شوند و دولت آمادگی خود را برای بیمه کردن محصولاتی که از ریسک بالایی برخوردار هستند اعلام کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا