گوناگون

خشونت رفتاری از جرایم کثیر الوقوع در اردبیل است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی شامگاه پنج شنبه در جلسه بررسی جرایم کثیر الوقوع اردبیل تصریح کرد: خشونت در اکثر پرونده ها دیده می شود و در برخی مواقع یک موضوع ساده به درگیری می انجامد.

وی افزود: به عنوان مثال پرونده هایی داریم که یک تصادف ساده بوده اما در ادامه با خشونت به دیه های چند میلیونی منجر شده است.

عتباتی اضافه کرد: بررسی پرونده ها بیانگر این موضوع است که احترام و حرمت روابط اجتماعی و خانوادگی آن طور که باید در روابط مردم حاکم نیست و موجب شده قسمت عمده پرونده های قضایی مرتبط با خشونت باشد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تاکید کرد: در عین حال استان اردبیل از نظر وقوع جرایم خشن در وضعیت مناسبی است و حتی از نرم کشوری بهتر است.

وی جرایم خشن را شامل قتل، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه و آدم ربایی دانست و تاکید کرد: تعداد پرونده های این گروه از جرایم در استان بسیار اندک است.

وی جرم کثیر الوقوع دیگر را سرقت های خرد عنوان کرد و افزود: 43 درصد از زندانیان استان محکومین مواد مخدر هستند و سرقت بیشتر از سوی این افراد گرفتار در دام اعتیاد انجام می شود.

عتباتی نقش دستگاه های فرهنگی در خصوص کاهش دامنه آسیب جرایم کثیر الوقوع را برجسته خواند و به ویژه خواستار همکاری نهادهای تربیتی در کنترل خشونت شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا