گوناگون

خشکسالی خراسان شمالی منتظر تایید بیمه کشاورزی

81178159 5721130

ˈˈخداداد عابدیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: کارگروه خشکسالی این صندوق با بیان اینکه تاکنون مستنداتی در این خصوص دریافت نکرده، نسبت به وجود این پدیده در خراسان شمالی قانع نشده است.

وی از تمامی مسوولان دستگاه های مرتبط با پدیده خشکسالی در این استان خواست تا به موقع مستندات خود را به کارگروه خشکسالی ارسال کنند تا صندوق بیمه کشاورزی اقناع شده و نسبت به گنجاندن این استان در ردیف مناطق مواجه با این پدیده اقدام کند.

وی اظهار کرد: دستگاه های مربوط باید گزارش های جامع و تحلیلی در خصوص بروز خشکسالی در این استان را به صندوق بیمه و کارگروه خشکسالی ارائه کنند.

وی گفت: خشکسالی و کاهش شدید بارندگی ها در سال زراعی جاری، بخش کشاورزی این استان را به صورت جدی تهدید می کند.

وی افزود: با توجه به کاهش بارندگی پیش بینی شده میزان آب چاه های عمیق 10 درصد، رودخانه ها 20 درصد و چشمه ها 30 درصد کاهش یابد.

وی گفت: متاثر از این وضع انتظار می رود وضعیت کشتزارهای گندم و جو آبی با افت 20 درصدی محصول مواجه شده و این کاهش عملکرد در گندمزارهای دیم به 35 درصد، جو دیم 25 درصد و در بخش باغی به 30 درصد برسد.

عابدی افزود: بر اساس برآوردها تولید گوشت قرمز نیز با 20 درصد، شیلات 20 درصد و عسل 50 درصد کاهش مواجه شده و تلفات زنبور عسل نیز به 60 درصد پیش بینی شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی میزان بارندگی به ثبت رسیده این استان در سال 92 را حدود 141 میلی متر عنوان کرده است.

بنا به گزارش این اداره میزان بارش این استان در سال 92 به نسبت سال قبل از آن 46 درصد کاهش یافته و این کاهش به نسبت دوره آماری 43 درصد بوده است.

خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد. ک/3

7184/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا