گوناگون

خشکسالی 36 هزار هکتار از زراعت دیم بیله سوار مغان را نابود کرد

81161198 5690225

به گزارش خبرنگار ایرنا،علی اسلامی روز دوشنبه در جریان بازدید از خسارت وارده از مزارع شهرستان بیله سوار افزود: این شهرستان بیشترین خسارت را از محل خشکسالی سال زراعی جاری در استان دیده که سعی می کنیم از طریق صندوق بیمه کشاورزی بخشی از این خسارت ها جبران شود.

وی بیان کرد: مزارع دیم در شهرستان بیله سوار مغان عمدتا به کشت غلات اختصاص داشت که به علت نبود بارندگی خشکیده و برای چرای دام استفاده می شود.

وی اظهار کرد: امسال با کاهش 48 درصدی بارندگی ها در این شهرستان که قطب مهم کشاورزی استان اردبیل به شمار می رود زارعان و فعالان بخش کشاورزی بشدت متضرر و موجب نگرانی مسوولان و مردم منطقه شده است.

اوگفت: براساس آمارهای هواشناسی در سال جاری استان اردبیل با کاهش چهاردرصد بارندگی نسبت به سال قبل و 26درصد کاهش نسبت به دراز مدت روبه رو است به طوری که در یک سال اخیر جز مناطق آسیب دیده از خشکسالی در بخش کشاورزی است.

اسلامی اضافه کرد: با مصوبه مجلس تسهیلات پرداختی به کشاورزان به مدت سه سال استمهال شده که امیدواریم زارعان با دغدغه ای کمتر نسبت به تولید محصولات در سال های آینده تلاش و جدیت کنند تا با پوشش بیمه ای و کشت گونه های متناسب با اقلیم منطقه بتوانند بیشترین و با کیفیت ترین محصول را تولید کنند.

اسلامی گفت: تلاش ما بر این است تا حرکت های مثبت و سازنده ای را در جهت کاهش معضلات و مشکلات مربوط به خسارت وارده در بخش کشاورزی داشته باشیم .

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل افزود: علاوه بر خشکسالی، سرمازدگی اوایل سال و وزش تندبادهای شدید در مناطق مختلف خسارت های زیادی را به همراه داشته که تلاش می شود بخشی از این نارسایی ها و خسارت وارده جبران شود.

شهرستان بیله سوار مغان در 190 کیلومتری شمال اردبیل واقع است.

1234/593

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا