گوناگون

خطرات استفاده از موبایل موقع خواب

سلامت نیوز: آيا تا به حال برايتان پيش آمده است که شب هنگام حين کار با تلفن همراه خوابتان ببرد؟ ۴۴ درصد از صاحبان تلفن همراه براي اين که پيام هاي خود را از دست ندهند، تلفن را هميشه وحتي هنگام خواب کنار خود قرار مي دهند. اين عادت مي تواند براي سلامت خطرناک باشد اما چرا؟

خطر آتش سوزي
به نقل از «هلث نيوز» در خبرها آمده است که يک نوجوان تگزاسي با بوي سوختني از خواب بيدار شد. تلفن همراه که وي آن را زير بالشت قرار داده بود، سوخته و ملحفه و تشک را سوزانده بود. راهنماي تلفن همراه درباره شارژ و باتري هشدار داده و علاوه بر آن، در دفترچه راهنما نيز آمده است که پوشاندن اين دستگاه با شيئي حجيم خطر آتش سوزي را به همراه دارد. بنابراين هرگز تلفن را روي تخت و لابه لاي ملحفه و پتو رها نکنيد.

بي خوابي ايجاد مي کند:
تلفن همراه، تبلت، تلويزيون و… حاوي صفحه LED، نور آبي رنگي از خود منتشر مي کند. اين نور مي تواند از توليد هورمون ملاتونين در بدن که باعث خواب مي شود، جلوگيري کند و در چرخه فيزيولوژيکي اخلال ايجاد کند. اين امر باعث مي شود بدن تصور کند که روز است. هنگام خوابيدن تمام دستگاه هاي الکترونيکي را از ۲ ساعت قبل خاموش کنيد و لپ تاپ و تلفن را در اتاق ديگري قرار دهيد.

خطرات تلفن همراه براي سلامت هنوز هم ناشناخته است
تاکنون، هيچ تحقيقي نتوانسته است، سرطان زا بودن امواج تلفن همراه را به طور قطع اثبات کند.

به طور کلي، گفته مي شود که تلفن همراه به ميزان کم و به مانند دستگاه هاي ديگر اشعه الکترو مغناطيسي از خود ساطع مي کند. استفاده از آن خطري ايجاد نمي کند اما در سال ۲۰۱۱ سازمان بهداشت جهاني هشدار داد که استفاده از تلفن همراه، خطر سرطان را به ويژه در کودکان که پوست و جمجمه نازک تري نسبت به بزرگسالان دارند، افزايش مي دهد.

بنابراين اگر اين امر باعث نگراني شما مي شود بهتر است از هندزفري و… استفاده کنيد.

منبع:روزنامه خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا