گوناگون

خطر مصرف مواد مخدر 20 درصد دانشجویان را تهدید می‌کند

‌مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته 20 درصد دانشجویان در معرض خطر استفاده از مواد مخدر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، غلامرضا فتح‌آبادی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی مدونی با این معضل مقابله کنیم.

وی ادامه داد: همچنین براساس بررسی‌های صورت گرفته کمتر از پنج درصد از دانشجویان به دام مواد مخدر گرفتار شده‌اند که باید در این زمینه هم اقدامات مناسب صورت گیرد.

فتح‌آبادی با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی در دانشگاه‌های کشورهای دیگر خیلی بیشتر از این آمار است بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب همین آمار کم را هم از دانشگاه‌ها دور کنیم.

وی با اشاره به اینکه 21 درصد دانشجویان سیگار و غلیان مصرف می‌کنند، بیان کرد: در این زمینه باید نظارت و برخورد مناسبی را با دانشجویانی که از این مواد استفاده می‌کنند، داشته باشیم.

فتح‌آبادی ادامه داد: برای برخورد با این معضل باید بر دانشجویان غیربومی و خوابگاه‌های دانشجویی نظارت بیشتری صورت گیرد و برای مسئولان خوابگاه‌ها دوره‌های آموزشی متناسب با این موضوعات برگزار شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گفت: بر اساس برنامه تدوین شده در سند ملی مبارزه با مواد مخدر باید 40 درصد از دانشجویان تحت پوشش برنامه های پیشگیری از اعتیاد قرار گیرند.

‌وی به نقش مشاور در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در سطح دانشگاه ها به ازای هر 800 نفر یک مشاور وجود دارد در حالی که نرم استاندارد آن یک مشاور برای 250 نفر است.

فتح‌آبادی ادامه داد: متأسفانه در برخی از دانشگاه‌های استان به ازای هر سه هزار و 800 نفر یک مشاوره وجود دارد که باید در این خصوص هم اقدامات لازم از سوی دانشگاه‌ها انجام شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شناسایی دانشجویان مصرف کننده، اختصاص یک واحد درسی برای آموزش و پیشگیری از اعتیاد، تقویت مراکز مشاوره، پایش سلامت دانشجویان ورودی از جمله اقداماتی است که می‌تواند در دانشگاه‌ها در راستای پیشگیری انجام شود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا