گوناگون

هیچ بیماری در فارس برای درمان نیازمند سفر به خارج از استان نیست

‌رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به جرات می‌توان گفت در مقطع کنونی، هیچ بیماری در استان فارس برای درمان و دریافت خدمات درمانی نیاز ندارد به خارج از این استان سفر کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، دکترمحمدهادی ایمانیه در آئین افتتاح هفتمین جشن رویش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: کشور ما علی‌رغم تحریم‌هایی که در طول سی و اندی سال گذشته متحمل شده‌ است، هم اکنون بر پایه توان ملی به جایگاهی رسیده که در برخی زمینه‌های پزشکی، پذیرای بیمارانی از سایر کشورها هستیم.

ایمانیه سرعت رشد علم در ایران و بزعم منابع خارجی را 11 برابر متوسط دنیا دانست و افزود: نمودار علمی کشور هم اکنون سیر صعودی را طی می‌کند و برای رسیدن به جایگاه شایسته ایرانیان، باید بیش از این نیز تلاش کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دانشجویان توصیه کرد که فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی را در دستور کار قرار دهند و گفت: باید این فعالیت‌ها، زمینه کسب انرژی برای پرداختن به علم اندوزی شود و از طرفی فرصت حضور اساتید را غنیمت شمرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یک دانشگاه دانشجو محور بوده و تمام توان اساتید، کارکنان و مدیران، در راستای اعتلای معرفت، دانش و اعتقاد دانشجویان به کار بسته می‌شود تا هرکدام، تبدیل به الگویی در کشور شوند.

ایمانیه خاطرنشان کرد: جوانان با امیدواری به رحمت خداوند و اعتقاد به توانمندی‌های خود می‌توانند موانع را پشت سر گذاشته و از راه‌های میان بر برای رسیدن به پیشرفت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه، همه باید رسالت تاریخی خود را در مقطع کنونی برای پیشرفت کشور و ادامه مسیر هم‌میهنانی که قرن‌ها سردمدار پزشکی دنیا بوده‌اند انجام دهند، از اختصاص یک روز در هفته برای ملاقات با دانشجویان خبر داد و تاکید کرد: دانشجویان باید برای بهره‌مندی بیشتر از فرصت تحصیل، استادی را به عنوان استاد مشاور انتخاب کرده و همواره از او در امور درسی و زندگی، مشاوره بگیرند.

براساس این گزارش، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امسال هفتمین دوره جشن رویش را برگزار کرد و دانشجویان در طول روزهای برگزاری این جشن، با مفاهیم موردنیاز در طول دوران تحصیل، همچنین مجموعه دانشگاه و اساتید بیشتر آشنا شدند.

این جشن، امسال با حضور 700 دانشجوی دختر و پسر جدیدالورود برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا