گوناگون

خطیب جمعه قم: حمایت دولت ترکیه از داعش به ضررش تمام می‌شود

خطیب جمعه قم با اشاره به حمایت همه‌جانبه دولت ترکیه از گروهک تروریستی داعش، گفت: ترکیه دیوانه‌وار و ظالمانه بدون توجه به آثار و پیامدهای این حمایت، خود را برای تروریست‌ها به آب و آتش می‌زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، با ابراز تاسف از حمایت های ترکیه از داعش گفت: ترکیه در صدد ایجاد امپراطوری عثمانی است و دیوانه بار در دفاع از داعش خود را به آب و آتش می زند که امیدواریم قبل از اینکه این آتش دامن خودش را بگیرد دست از حمایت‌هایش بردارد.

وی عنوان کرد: نتیجه این همه تفرقه میان مسلمانان را از طرف صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی دیدیم به طوری که صهیونیست‌ها درب مسجدالاقصی را برای اولین بار در تاریخ بر روی مسلمانان بستند که این اتفاق نشانگر وجود تفرقه میان مسلمانان است.

خطیب جمعه قم درباره وضعیت منطقه گفت: در عرصه خارجی در کشور عراق حملات ارتش و نیروهای مردمی علیه داعش در حال انجام است و دولت و مردم عراق قدردان زحمات و کمک‌های مردم ایران و سردار سلیمانی هستند.

سعیدی اظهار کرد: همچنین در سوریه با مشارکت مردم ضربه مهلکی بر داعش وارد شده و اگرچه فتنه داعش به لبنان نیز کشانده شده است اما سید حسن نصرالله بر نابودی داعش تاکید داشت.

خطیب جمعه قم در بخش دوم سخنان خود افزود: عیب‌یابی و افشای راز دیگران ناپسند است و مبادا راز دیگران را فاش کنیم اگر انتظار داریم رازهای ما پوشیده و پنهان بماند باید رازهای دیگران را پنهان کنیم.

وی همچنین یکی از رسالت‌های مهم امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و اظهار داشت: باید در جامعه این دو فریضه ارزشمند را احیا کنیم همان گونه که سیدالشهدا برای امر به معروف از خون خود گذشت و به شهادت رسید.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: در جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید به امر به معروف و نهی از منکر پرداخت همچنین باید توجه داشت که اگر زشتی و قبح گناه در جامعه شکسته شود گناه به عادتی برای مردم تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه امر به معروف به معنای تلاش برای برگرداندن افراد به هویت اصلی‌شان است، گفت: جوانان نسبت به دیگران نسبت به گناه در جامعه آسیب‌پذیرتر هستند و بیشترین قربانیان این آسیب‌ها را جوانان تشکیل می دهند.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: در سال جاری 13 آبان با عاشورای حسینی همزمان شده است که در روز عاشورا بنی‌امیه غاصب رسوا شد و روز 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است.

وی ادامه داد: جوانان با الهام از انقلاب امام خمینی(ره) با عزم و اراده و بصیرت و شناخت دشمنان وارد لانه جاسوسی شدند و آن را تسخیر کردند که این حرکت قهرمانانه مسلمانان ضربه‌ای بزرگ بر آمریکا که سال‌ها ستم روا می داشت بود و ملت ما توانست آمریکا را تحقیر کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا