گوناگون

خطیب جمعه قم: غدیر یک فرهنگ و نشانه جامعیت اسلام تا ابدیت است

خطیب جمعه قم با بیان اینکه واقعه غدیر خم مختص شیعیان نبوده، بلکه یک مساله اسلامی است، گفت: غدیر یک فرهنگ و نشانه جامعیت اسلام تا ابدیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، افزود: واقعه غدیر همه مسلمانان بلکه همه بشریت را در برگرفته و سبب ایجاد وحدت و انسجام در جامعه اسلامی می شود.

وی با اشاره به قطعیت و استحکام تاریخی واقعه غدیر، تاکید کرد: حدیث غدیر مشکل سندی نداشته، بلکه غفلت از آن ریشه‌های سیاسی دارد که باعث شده قرن‌ها مسلمانان از برکات آن بی بهره باشند و امروز در شرایطی که عده‌ای از بررسی جریان غدیر وحشت دارند، بر همگان لازم است تا در این خصوص تفکر و تامل نمایند.

سعیدی تحقیق بر روی واقعه غدیر خم را امری مهم برشمرد و گفت: چرا عده‌ای از تحقیق و پژوهش در مورد غدیر وحشت دارند باید غدیر خم که سبب ایجاد وحدت و انسجام جامعه اسلامی است، به خوبی مورد ارزیابی قرار بگیرد و در مورد آن تحقق شود.

خطیب جمعه قم گفت: امروز پدیده شوم سلفی‌ها و تکفیری‌ها و اسلام آمریکایی در امتداد انحرافات بوجود آمده پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) و در نتیجه غفلت از واقعه غدیرخم شکل گرفته‌اند.

وی ادامه داد: داعش و تکفیری‌ها به دلیل اسلام انحرافی شکل گرفت، اسلامی که امام خمینی(ره) آن را اسلام آمریکایی خواند اما امروز طرفداران اسلام ناب محمدی(ص) مصمم هستند با رهبری مقتدر، اسلام آمریکایی، حکام مرتجع منطقه و کل داعش را به زباله دان تاریخ بسپارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به جنایات ابرقدرت‌های جهانی یادآور شد: آمریکا و کشورهای مرتجع در بحرین، یمن و سوریه و عراق خون بیگناهان را می‌ریزند و آمریکا و انگلیس با ترویج اسلام انحرافی به مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) می‌پردازند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نوید بخش نجات محرومان جهان و جایگزین اسلام آمریکایی و خرافه بود و توانست جهاد و شهادت را ترویج نماید.

سعیدی با بیان برخی از رویدادهای مهم در کشور گفت: از بزرگترین رویدادهای کشور در چند روز گذشته برگزاری جلسات مشترک هیئت دولت و مجلس بود که از این جلسات استقبال می‌کنیم چرا که برکات فراوانی در ایجاد تفاهم میان دولت و مجلس در حل مشکلات دارد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز 15 توصیه مهم خطاب به دولت و مجلس داشتند که نباید این توصیه‌ها را فراموش کرد و در جهت تحقق این منویات لازم است با تدابیر اساسی ظرفیت‌های تولید را در کشور بالا برده و از واردات کالاهای لوکس مانند خودروهای تجملاتی جلوگیری شود تا بتوان اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد.

خطیب جمعه قم با تقدیر از تثبیت قیمت ارز در کشور توسط مسئولان خاطرنشان کرد: ‌هنوز در بخشی از قسمت‌های مهم همچون اشتغال و مسکن مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه بتوانیم تورم را نیز از میان ببریم.

وی به برخی از ایام در هفته اشاره و عنوان کرد: هفته نیروی انتظامی را پشت سر گذاشتیم که لازم است در این جا از تلاش این عزیزان و خانواده آنها تقدیر کرده و برای شهدای نیروی انتظامی طلب مغفرت کنیم.

سعیدی در پایان روزهای تقریب مذاهب، روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، روز جهانی استاندارد، روز جهانی نابینایان و عصای سفید، هفته بهداشت روان و روز جهانی غذا و جشن عاطفه‌ها را نیز یادآوری کرد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا