گوناگون

خوزستان مشمول خرید توافقی برنج شود

رییس انجمن تولیدکنندگان برنج خوزستان گفت: ‌با توجه به این‌که کارگروه کشوری برای ساماندهی وضعیت خرید تضمینی و توافقی برنج تشکیل شده است از دولت انتظار داریم که خوزستان را مشمول خرید توافقی برنج کند.

محمد سواری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌، ‌منطقه‌ خوزستان، عنوان‌ کرد: ‌شنیده‌ها حاکی است که این کارگروه خرید توافقی برنج را فقط برای استان‌های شمال کشور تصویب کرده و خوزستان مشمول این مصوبات نیست.

وی با اشاره به این‌که خوزستان در جایگاه سوم تولید برنج قرار دارد، افزود: ‌سالانه حجم زیادی برنج در خوزستان تولید می‌شود که سهم زیادی در تامین سبد غذایی کشور دارد و به همین منظور نباید به برنجکاران این استان کم‌لطفی شود.

رییس انجمن تولیدکنندگان برنج خوزستان بیان‌کرد: ‌امسال بیش از 67 هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت برنج رفته و پیش‌بینی می‌شود 268 هزار تن شلتوک از این سطح برداشت شود. با توجه به حجم زیاد تولید برنج در خوزستان، دولت باید توجه ویژه‌ای به تولیدکنندگان استان در جهت حمایت از تولید داشته باشد.

سواری گفت: تغییر نرخ تضمینی خرید برنج به توافقی، ایده خیلی خوبی در جهت حمایت از تولیدکنندگان برنج است اما انتظار می‌رود حمایت شامل همه تولیدکنندگان این محصول شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا