گوناگون

دادستان قزوین:60 درصد زندانیان استان را محکومان مربوط به مواد مخدر تشکیل می دهند

81230137 5810708

حجت الاسلام و المسلمین ˈاسماعیل صادقی نیارکیˈ روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: هم اکنون یکهزار و 600 نفر بخاطر جرایم مربوط به مواد مخدر در زندان های استان قزوین بسر می برند که از این رقم تنها 20 درصد به عنوان متهم محسوب می شوند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد رشد نشان می دهد.

وی اظهارکرد: این ارقام نشان از عزم جدی دستگاه قضا در مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ دارد.

این مسوول با بیان اینکه در همه شهرستان های استان به جز آوج شعب ویژه رسیدگی به پرونده های مواد مخدر تشکیل شده است، اظهار کرد: پیش از این، پرونده های یاد شده تنها در مرکز استان مورد رسیدگی قرار می گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به راه اندازی دادسرای ویژه رسیدگی به پرونده های مربوط به مواد مخدر در مرکز استان، گفت: این اقدام آثار خوبی را با خود بدنبال داشته است و به قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با متخلفان مربوط به مواد مخدر در استان کمک کرده است.

وی، دستگاه قضایی قزوین را دارای معدل خوبی در بین استان های کشور در صدور احکام قاطعانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: برخورد زودهنگام، قاطع و جدی با متخلفان در این بخش دارای آثار بازدارندگی خوبی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه خواستار ایجاد و استقرار آزمایشگاه مواد مخدر از سوی پلیس شد و گفت: نبود این آزمایشگاه موجب اطاله دادرسی در پرونده های مربوط به مواد مخدر می شود.

این مسوول خواستار استفاده دستگاه های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت کمپ ها و مراکز نگهداری معتادین که موضوع ماده 15 قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر هستند شد و در پایان افزود: با هماهنگی دستگاه ها و تامین اعتبار لازم باید طرح جمع آوری معتادان بی خانمان و خیابانی که ثمرات خوبی در استان داشت را دوباره اجرا کرد.

بر اساس ماده 15 قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر، معتادان موظف هستند برای درمان و ترک اعتیاد به مراکز درمانی مراجعه کنند در غیر این صورت مجرم تلقی می شوند.

7392/ 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا