گوناگون

داده های سایت بهین یاب اصلاح می شود

81197120 5753861

به گزارش ایرنا از روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران، به دنبال اعتراض بخشی از صاحبان صنایع که با مشکل خرید مواد اولیه در بورس مواجه هستند، انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران، سه گزینه میزان فروش، برق مصرفی و تعداد کارکنان واحدهای تولیدی را به عنوان مبنای شناخت واحدهای متقاضی مواد اولیه پیشنهاد کرد.

در طرح پیشنهادی آمده است: ظرفیت پروانه فعالیت و آمار واحدهای تولیدی، دو مبنای در نظر گرفته شده فعلی در سایت بهین یاب است، در حالی که وضعیت موجود و دسترسی دشوار بنگاه ها و تولیدکنندگان واقعی به مواد اولیه، مؤید این نکته است که اطلاعات وارد شده از صحت لازم برخوردار نیستند و باید شاخص های دیگری برای شناخت تولیدکنندگان واقعی در نظر گرفته شود.

براساس طرح پیشنهادی انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران، برای دریافت میزان فروش بنگاه ها با در دست داشتن کد اقتصادی بنگاه ها می توان به سایت مالیات بر ارزش افزوده (VAT) مراجعه و فروش رسمی اظهار شده بنگاه را دریافت کرد. فروش رسمی بنگاه ملاکی برای میزان مواد اولیه مصرفی خواهد بود.

همچنین برای تعیین میزان برق مصرفی بنگاه ها، با در دست داشتن شناسه برق(شماره کنتور) می توان میزان برق مصرفی هر بنگاه را شناسایی کرد. میزان برق مصرفی بنگاه ملاک خوبی برای تعیین میزان مواد اولیه مصرفی خواهد بود و برای تعیین تعداد کارکنان بنگاه ها، با در دست داشتن کد کارگاه می توان تعداد افراد بیمه شده در هر واحد تولیدی را شناسایی کرد. تعداد کارکنان ملاک خوبی برای تعیین میزان مواد اولیه مصرفی خواهد بود.

بلااستفاده شدن پروانه های بهره برداری صادر شده، پیشگیری از خرید و فروش پروانه های صادر شده، پیشگیری از ارائه حواله های بی ضابطه به تعاونی ها و اتحادیه ها و کم شدن میزان تقاضای کاذب به مصرف کنندگان واقعی سهمیه، به عنوان محاسن این طرح پیشنهادی محسوب می شود.

اقتصام(1)1574**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا