گوناگون

داشتن مربي باتجربه بزرگترين سلاح ايران است

استفن کشي که تيمش به عنوان قهرمان آفريقا در گروه F رقابت‌هاي جام‌جهاني 2014 برزيل بايد با تيم‌هاي ايران، آرژانتين و بوسني و هرزگوين بازي کند، اظهار داشت: از استقبالي که در هتل از ما شد، بسيار خوشحال شدم زيرا انتظارش را نداشتيم و صبح خيلي زود به هتل رسيديم اما آنها هنوز براي خوشامدگويي منتظر ما بودند.

وي ادامه داد: مي‌توانيم بسيار بهتر شويم. اين تيم جديدي است. اکثر بازيکنان جوان هستند. هنوز در روند پيشرفت کردن قرار داريم. در دو سال مي‌توانيم بسيار شويم. روياي من اين است که تيم قدرتمندي براي مردم نيجريه بسازم و به اين بازيکنان دليلي براي فوتباليست بودن بدهم. بايد به بسياري از بازيکنان نشان دهم که آنها مي‌توانند روزي براي خودشان در فوتبال کسي بشوند.

سرمربي تيم ملي فوتبال نيجريه خاطرنشان کرد: اتحاد تيم بسيار مهم است زيرا من فکر مي‌کنم اکثر تيم‌هايي که براي آنها در اروپا يا آفريقا بازي کردم، هميشه متحد بودند. من فکر مي‌کنم اين سلاح بزرگي است که من در تيمم دارم زيرا هرکسي که اينجاست براي ديگري مي‌جنگد و براي ديگري بازي مي‌کند که اين عالي است. در تمام مدت زندگي‌ام به عنوان يک بازيکن فوتبال اين را مي‌دانستم و اکنون به عنوان مربي همين چيز را تجربه مي‌کنم. اين مسيري است که براي رسيدن به جام‌جهاني از آن عبور کرديم. توگو نيز در سال 2006 به جام‌جهاني صعود کرد زيرا متحد بودند.

وي اضافه کرد:‌ فوتبال هجومي را دوست دارم. معتقد نيستم که تيم بايد به خط دفاعي بچسبد. تيم بايد باز بازي کند و باعث شود که مردم به ورزشگاه بيايند. آنها پول زيادي خرج مي‌کنند و بايد ارزشش را داشته باشد.

کشي گفت:‌ اگر به اکثر بازيکنان آفريقايي نگاه کنيد، اکثر آنها در اروپا بازي مي‌کنند و مقابل بازيکنان اروپايي و آمريکاي جنوبي بازي مي‌کنند. تنها مشکل و تنها تفاوت کمبود تمرکز و کمبود انضباط در زمين است. نيجريه مدتي است که در جام‌جهاني به پيروزي نرسيده است. ما هميشه بازيکنان بزرگي داشته ايم و اين به دليل کمبود انضباط تاکتيکي و تمرکز است.

وي افزود: تجربياتي که من دارم، فروشي نيستند. دعا مي‌کنم که انياما، يوبو، ميکل اوبي اين تجربيات را به تيم ملحق کند. جواني خوب است اما ما مي‌توانيم جواني و تجربه را کنار هم جمع کنيم.

سرمربي تيم ملي نيجريه در خصوص رويارويي با ايران گفت: من فکر مي‌کنم داشتن يک سرمربي باتجربه بزرگترين سلاح ايران است زيرا او تجربيات زيادي دارد و بازي را خيلي خوب مي‌شناسد. ما بايد براي بازي ايران متمرکز باشيم و کارمان را انجام دهيم. ايران را دست کم نمي‌گيريم زيرا آنها هم ما را دست کم نمي‌گيرند. بايد با هرچه در توان داريم به ميدان برويم. ايران سرمربي بسيار خوبي دارد و من مطئنم که بازيکنان خوبي هم دارند. ايران را خيلي خوب نمي‌شناسيم اما دوشنبه با آنها ملاقات مي‌کنيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا