گوناگون

دام موجود در منطقه بورالان ماکو، سه برابر ظرفیت مراتع آن است

81212692 5780858

عباس کارگر روز دوشنبه در دیدار با معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی افزود: می توان با اجرای طرح های اشتغالزایی و تغییر معیشت بهره برداران از مراتع، میزان فشار به مراتع را کاهش داد.

وی اجرای طرح ترسیب کربن در منطقه بورالان ماکو را موفق ارزیابی کرد و ادامه داد: طرح موثر ترسیب کربن، در راستای کاهش مشکلات مردم منطقه انجام می شود و در حال حاضر این طرح با اجرای مسائل ترویجی و آموزشی در دست اجراست.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین رویکردهای این طرح، حمایت های همه جانبه مسئولان استانی و دستگاههای مرتبط در اجرای این طرح است که امیدواریم این حمایت ها بیشتر از گذشته تداوم یابد تا بتوانیم منطقه بورالان را از مشکل ایجاد شده نجات دهیم.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگلهای کشور اظهار کرد: برای ادامه طرح ترسیب کربن در سال جاری شش میلیارد و 480 میلیون ریال اعتبار تصویب شده که تخصیص می یابد و می توان با تخصیص اعتباراتی مشابه این اعتبار از سوی مدیریت استان، طرح ترسیب کربن در منطقه بورالان را به طرحی موفق تر تبدیل کرد.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اعلام حمایت از طرح های توسعه ای بورالان ماکو گفت: با توجه به رویکرد دولت در محرومیت زدایی و توسعه شاخصهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در همه نقاط محروم، از هر طرحی که برای ارتقای کیفیت و توسعه شاخصهای اجتماعی باشد حمایت می کنیم.

تقی کهوریان افزود: در صورت تخصیص اعتبارات ملی، مدیریت استان نیز در آذربایجان غربی به همان اندازه اعتبارات تخصیص می دهد که اختصاص این اعتبارات می تواند در بورالان کارگشا باشد.

منطقه بورالان ماکو در وسعت 68 هزار هکتاری در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و سالهاست که با پدیده شن زایی روبه روست.

8137/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا