گوناگون

دانشکده مهندسی هسته ای در بوشهر راه اندازی می شود

81140171 5653743

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز یکشنبه در نشست با تشکل های کارگری استان بوشهر افزود: همچنین مقرر شد در زمینه آموزش و توانمندسازی نیروی کار برنامه هایی تدوین و اجرا شود.

وی اضافهع کرد: براین اساس برای افرادی که آموزش های تخصصی را فرا می گیرند گواهی صادر و در پروژه های نیروگاهی به کار گرفته می شوند.

سالاری اظهارکرد: همچنین برای ایجاد رشته های تحصیلی و دانشکده های مشابه و مورد نیاز نیز در پارس جنوبی در حال پیگیری هستیم.

استاندار بوشهر با تاکید بر آموزش و توانمندسازی جامعه کارگری افزود: اگر بتوانیم نیروی انسانی ماهری وارد عرصه کار و تولید کنیم بدون شک مسیر توسعه، رشد و بالندگی استان نیز شتاب بیشتری می گیرد و نیاز است در آموزش نیروی انسانی گام های اساسی برداریم.

وی بیان کرد: اگر نشاط، شادابی، تحرک و پویایی درجامعه کارگری ایجاد شود بدون شک، اقتصادی پررونق نیز خواهیم داشت.

سالاری افزود: باید جایگاه و نقش کارگران را به عنوان قشری تاثیرگذار درهمه عرصه های جامعه ارتقا دهیم و با فراهم کردن زمینه توانمندسازی آنان بر ایجاد فرصت های شغلی جدید تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران و صاحبان کار با ایجاد انگیزه و فراهم کردن زمینه های رفاهی برای کارگران سبب می شوند کارگران با وجدان کاری و مسوولیت بیشتری در شغل خود خدمت کنند.

وی با تاکید بر حل مشکلات سرمایه گذاران تصریح کرد: فرصت های شغلی محدود بوده و رو به افزایش نیست و اگر دنبال امنیت و ایجاد فرصت های شغلی جدید هستیم باید با حل مشکلات سرمایه گذاران از آنان حمایت کنیم.

استاندار بوشهر گفت: دغدغه اصلی مربوط به درمان است و هم اکنون 70 درصد هزینه های درمانی به وسیله مردم و مابقی از طریق بیمه تامین می شود.

وی افزود: جامعه کارگری در این زمینه متحمل فشار بیشتری می شود و دولت به دنبال این است که ظرف یک سال و نیم مردم فقط متحمل تامین 30 درصد هزینه های درمان شوند و در این زمینه تناسبی ایجاد شود. ک/2

629/539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا