گوناگون

دانشگاه علوم پزشکی اراک خواستار تخفیف در صورتحساب برق بیماران خاص شد

81232182 5814172

دکتر ˈحسین سرمدیانˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس بخشنامه های دولتی شرکت مادر تخصصی توانیر مکلف است برق آن دسته از مشترکان خانگی که برای نگهداری بیمار خاص خود شامل تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، ام اس و سرطان از تجهیزات پزشکی استفاده می کنند در محاسبه مصرف انرژی الکتریکی تخفیف قایل شود.

وی خاطرنشان کرد: مستندات استفاده از تجهیزات پزشکی در بیماری های سخت درمان مذکور با تایید معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی است و ارائه این مستندات برای مصرف کننده باید تخفیف 30 درصدی در بهای برق را به همراه داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: خانواده های بیماران خاص با هزینه های سربار و سنگین درمانی مواجه اند و همکاری وزارت نیرو و شرکت توزیع برق استان در اجرایی شدن این مصوبه گامی عملی در تحقق قانون و حمایت از این خانواده ها است.

دکتر سرمدیان اظهار کرد: بر اساس تکالیف ابلاغی قانونی در بخشنامه های دولت، تخفیف مذکور باید با عنوان ˈتخفیف بیماری های خاصˈ در صورتحساب بهای برق مصرفی خانواده بیماران سخت درمان درج شود.

هم اینک دو هزار و 880 بیمار خاص شامل 826 بیمار مزمن کلیوی ، 356همودیالیزی، 99 تالاسمی، 128 هموفیلی، یکهزار و 55 ام اس، 389 پیوند کلیه و 27 دیالیز صفاقی در استان مرکزی وجود دارد.

براساس آمار انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی درحال حاضر نزدیک به دو هزار نفر از این بیماری در استان رنج می برند.ک/3

560/559

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا