گوناگون

دانشگاه ها از فروش فناوری و قرارداد با صنایع درآمد زایی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری شامگاه شنبه در جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان گلستان اظهار کرد: دانشگاه ها اگر درآمد بیشتر می خواهند باید روش های جدید را برای کسب درآمد ایجاد کنند چرا که با اعتبارات دولتی و پول سرانه دانشجو نمی توان دانشگاه را اداره کرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان کشور در ادامه تصریح کرد: دانشگاه ها باید سمت و سوی حرکت خود را عوض کنند و به سمت فناوری های دانش بنیان حرکت کنند و در این رابطه اگر ما تسهیلات خوبی به دانشگاه ها می دهیم که اگر طرح ها به نتیجه برسد بخشی از وام هم بلاعوض می شود.

سه درصد جایزه صادراتی به محصولات دانش بنیان اختصاص می یابد

ستاری در ادامه از اختصاص سه درصد جایزه صادراتی برای صادرات محصولات دانش بنیان خبر داد و گفت: در حوزه صرفه جویی مانند کاهش مصرف سوخت، ساختمان ها و بخش حمل و نقل  از زمستان امسال اتفاقات خوبی در کشور رخ می دهد و این بازار بزرگی برای شرکت های دانش بنیان است.

وی در ادامه تصریح کرد: کمک ما به شرکت های دانش بنیان بیشتر در قابل تسهیلات است و اگر طرح های دانش بنیان به نتیجه برسد بخشی از وام را هم از شرکت ها دریافت نمی کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر این که ما قابلیت این را داریم که روی پروژه های مورد نیاز استان با استان همکاری کنیم گفت: صندوق پژوهشگران استان سابقه 10 ساله در کشور دارد ولی این صندوق وارد کار تجاری نمی شود و در بحث های پایه ای فعالیت می کند.

مهم ترین وظیفه بنیاد نخبگان هدایت نخبگان به فعالیت در استان ها است

ستاری بیان کرد: از اول مهر آیین نامه بنیاد نخبگان تغییر می کند و نخبگان بیشتری در استان وارد این حوزه می شوند و ما به نخبگانی که وارد بحث های دانش بنیان استان شوند 2 سال حقوق پرداخت می کنیم. یکی از وظایف استان ها نیز این است که نخبگان استان را در استان مشغول به کار و فعالیت کنند.

وی افزود: این تعاملات با استان ها در راستای اصلاح قوانین است و ما به ایده ها و نظرات استان ها را در راستای بحث بنیاد علمی و فناوری و نخبگان نیاز داریم.

ستاری در ادامه بیان کرد: ما در حوزه دانشگاه هیچ مشکلی برای تاسیس شرکت های دانش بنیان اساتید نداریم و از این حوزه فعالیت حمایت می کنیم.

در پایان این برنامه تفاهم نامه ای در ارتباط با مسائل فناوری بین معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و استانداری گلستان به امضا رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا