گوناگون

دانشگاه ها باید از فضای مجازی برای نشر ارزش های اسلامی بیشتر استفاده کنند

به گزارش خبرنگار مهر، امین رضا کمالیان روز چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه فرهنگی دانشگاه های آزاد اسلامی استان بیان داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کلاس‌های فوق‌برنامه فرهنگی، دوره‌های آموزشی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در امور آموزشی از الزامات در دانشگاه ها بوده و دفا‌تر فرهنگ اسلامی باید در راستای جذب و ترغیب دانشجویان تلاش و کوشش بیشتری از خود نشان دهند.

وی همچنین در این جلسه خواستار تعامل  ارتباط بیشتر دفا‌تر فرهنگ اسلامی در دانشگاه های آزاد با حوزه پژوهشی شد و گفت: این ارتباط و تعامل نزدیک کمک شایانی به نیاز های دانشجویان و نشر ارزش های اسلامی بر اساس نظرات کارشناسان می کند.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را پیشرو در امر توسعه و تعمیق اندیشه‌های حضرت امام خمین(ره) دانست و گفت: تاسیس کانونی با همین عنوان، برگزاری همایش و میزگرد، برگزاری نمایشگاه کتاب و فیلم از زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی درخشان‌تر از گذشته خودنمایی کند.

رئیس کارگروه فرهنگی دانشگاه های آزاد استان نیز در این جلسه گفت: تجهیز فرهنگی مساجد، تحقیقات پژوهشی، برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی و فعالیت کانون‌های فرهنگی، ادبی و هنری یکی از معیارهای ارزیابی دفا‌تر فرهنگ اسلامی در واحد‌ها و مراکز آموزشی است.

مسعود اکبری زاده اظهار داشت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با برنامه‌هایی چون همایش و سخنرانی می‌تواند نتایج خوب و ارزنده‌ای به همراه داشته باشد و مسئولان دفا‌تر فرهنگ اسلامی باید این موضوع را مدنظر داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا