گوناگون

دانش‌آموزانی که تابستان را به بطالت گذرانده‌اند، سخت‌تر به مدرسه می‌روند

کارشناس کودک و نوجوان اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه معتقد است: دانش آموزانی که تعطیلات تابستان خود را به بطالت گذرانده‌اند، اول مهر سخت تر به مدرسه می‌روند.

شهین ابراهیمی در آستانه بازگشایی مدارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: دانش آموزانی که سه ماه تابستان را در تعطیلات به سر برده‌اند، برای آغاز سال تحصیلی جدید در برخی موارد با مشکل مواجه می‌شوند.

وی یادآوری کرد: کودکانی که در این مدت فقط مشغول خوردن و خوابیدن و بازی بودند، به سختی دوباره وارد فضای درس و مدرسه می‌شوند و در روزهای آغاز سال تحصیلی با مشکل مواجه خواهند شد، اما افرادی که برای تابستان برنامه ریزی درست داشته‌اند و از برنامه‌های آموزشی بیشتری برخوردار بودند، کمتر مشکل خواهند داشت.

این کارشناس افت تحصیلی را مهم‌ترین مشکل دانش آموزان در ابتدای سال جدید تحصیلی دانست و تصریح کرد: خانواده‌ها باید بیشتر بر درس و تحصیل این دانش آموزان نظارت کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه نباید افت تحصیلی را روال طبیعی خواند، یادآوری کرد: در مرحله اول توصیه می‌شود خانواده‌ها برای تعطیلات فرزندان خود از جمله تعطیلات تابستان و حتی تعطیلات آخر هفته برنامه ریزی مناسبی داشته باشند تا برای بازگشت به درس و مدرسه کمتر مقاومت نشان دهند و در مرحله دوم نیز با کودکانی که چنین مشکلی برای آنها پیش آمده با نظارت و دقت بیشتری برخورد کنند.

وی بر لزوم همکاری خانواده و مدرسه برای حل مشکلات آغاز سال تحصیلی دانش آموزان تاکید کرد.

کارشناس کودک و نوجوان اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به اقداماتی داشت که می‌تواند دانش آموزان را در این روزهای پایانی تعطیلات برای ورود به مدرسه آماده کند و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته منظم کردن ساعت خواب و بیداری کودکان در روزهای پایانی تعطیلات تابستان است تا برای روزهای آغاز مدرسه راحت تر از خواب بیدار شوند.

ابراهیمی همچنین از خانواده‌ها خواست فضای مناسبی را از مدرسه برای فرزندان خود ترسیم کنند و از اجبار و خشونت در برخورد با آنها پرهیز کنند.

به گفته وی، خانواده‌هایی که کودکان آنها برای آغاز سال تحصیلی مشکل دارند، می‌توانند در روزهای ابتدای مهر ساعتی را در مدرسه کنار فرزندان خود بگذرانند تا شرایط برای آنها عادی شود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا