گوناگون

داوران مسابقه قرآن مالزی تنها به کلیات توجه می کنند/ تحلیل مسابقات قرآن مالزی

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم خاکی قاری و داور بین المللی کشورمان شب گذشته در ویژه برنامه ای در شبکه قرآن و معارف سیما، داوری پنجاه و ششمین مسابقات بین المللی قرآن مالزی را مورد تحلیل و بررسی قرار داد و ضمن  تاکید بر تفاوتهای داوری مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشورهای مختلف گفت: در مورد داوری مسابقات بین المللی قرآن در مالزی همواره ما انتقادهایی داشته ایم.

وی افزود: متاسفانه قاریان ما با وجود قرائتهای بسیار خوب به دلیل بی اطلاعی از آئین نامه ها و ضوابط مسابقات مالزی همواره با مشکلاتی مواجه می شوند. این اشکالات با آنالیز و توجیه قاریان اعزامی به راحتی قابل رفع است و باید سازمان ها و نهادهای مربوطه به این مساله توجه داشته باشند. با توجه به قرائتهایی که از نفرات اول تا پنجم پخش شد مسلما حامد ولی زاده نماینده ایران در این دوره از مسابقات حداقل باید رتبه سوم را به دست می آورد.

در ادامه استاد مسعود گرجی نیز با تحلیل قرائتهای پخش شده گفت: با وجود اشکالات زیادی که در قرائت قاریان اول تا چهارم مشاهده می شود باید بدانیم که داوران در مسابقات مالزی کلیات کار را در نظر می گیرند و مانند داوران و اساتید ما به جزئیات چنان کاری ندارند.

وی اضافه کرد: در مسابقات بین المللی قاریان آسیای شرقی به دلیل لهجه خاصی که دارند اشکالاتی در نحوه قرائت دارند ولی باید به یاد داشته باشیم داوران در مسابقات مالزی متاثر از داوران مالزی هستند.

این استاد بین المللی قرآن در ادامه با اشاره به اشکالات قرائت حامد ولی زاده تاکید کرد: به عقیده من حامد باید در رتبه دوم قرار می گرفت و قطعا تمامی قاریان ما با توجیه و آنالیز مناسب قادرند در مسابقات بین امللی به بهترین نحو بدرخشند.

در پنجاه و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مالزی نماینده ایران حامد ولی زاده توانست در رشته قرائت رتبه پنجم را کسب نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا